Någon som har erfarenhet av överansträngd bogsena?

lady_vip

Trådstartare
Min fjomp har en överansträngd ("irriterad" var vets ord) bogsena, bicepssenan under behandling. Någon annan som har erfarenhet av detta?

Hästen är grundlingt röntgad och undersökt och senproblematiken hittades med ultraljud. Nu har vi ÅB nästa vecka och jag känner mig blandat hoppfull. Hästen är inte längre halt, inte synligt halt, men jag kan känna en viss otakt ändå.

Vår rehabplan är Finadyn 10 dagar, ej boxvila, smörj med Compagel 1 gång/dag. Uppsutten skritt 20-30 min och sedan stretching av bogpartiet. Hon är mycket bättre, på bara 3 veckor, speciellt bra blev hon när jag kunde låta henne gå helt utan täcke vilket jag försöker så mycket som möjligt. Täckena kommer bytas ut inför vintern.

Som sagt, någon annan som har erfarenhet av denna typen av skada?

Liknande trådar

Hästvård Hör mig för om någon varit med om liknande och vill dela med sig av sin erfarenhet kring det. Bakgrundsinformation: Min häst fick en...
Svar
15
· Visningar
2 319
Senast: ll.96
·
Hundhälsa Hej! Min Australian kelpiehane på snart 6 år har varit skadad i över 2,5 månad och trots flera veterinär besök och nästan 2 månader på...
2
Svar
28
· Visningar
5 975
Senast: Linda_A
·
Hästvård Jag skulle gärna vilja höra lite förslag och gisssningar på vad som kan vara fel på min häst. Har bokat kliniktid, men först om en...
Svar
5
· Visningar
2 645
Senast: bellala
·
Hästvård För ca 4 år sedan blev min då 7 åriga Nelly diagnostiserad med "kronisk kolik". Detta efter att veterinären blivit kallad i snitt en...
Svar
17
· Visningar
2 786

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack nummer 18
  • GHS - dagens dressyr.
  • Dressyrhingsten Skyline to B.
Tillbaka