Någon som har en shettis?

S

susen87

Nån som har en shettis som tävlar galopp här? Hur hittade ni ryttare din den? När kan ponnyn börja tävlas (ålder). Tacksam för svar. :D

Hade en a-ponny welsh som tävlades i bland annat galopp. Hittade ryttare genom att åka till ridskolorna intill och leta "talanger". Några ryttare jag haft genom tiderna har varit jätteduktiga och några har jag sett talang i och utbildat. Alla har varit jätteduktiga! Och jag har höga krav på mina ryttare! :o

Vet inte min. åldern för shettis, tror den är 5 år. Jag skulle i alla fall inte tagit ut någon yngre än 5 år på banan. Mina ponnyer har varit minst 10 år när de första gången kom ut på banan.

Mina shettisar har tävlat i galopp. Det kan vara jätteproblem att hitta ryttare, när det går som bäst blir ungen för stor! Miniålder vet jag inte, men yngre än 7 år är nog inte lämpligt, hellre 10-12. Man startar genom att träcka (leda) hästarna, och det är oftast ett himla kaos vid starten!Ponnyn ska var lägst 4 år.
Mina ryttare hittade jag på den ridskola där mina hästar brukar träna. Det är ju en fördel om föräldrarna är intresserade. I mitt fall kändes lite meningslöst; vi har 18 mil enkel resa till galoppbanan, så sprang hästen i en minut, och sedan hem.Men flera gånger lånade jag ut hästarna och så fick dom åka själva med ryttarnas föräldrar. Hästarna tycker det är kul, men måste oftast ha några lopp i benen för att fatta vad det går ut på.

Liknande trådar

Hoppning Hej! Jag har en 8 årig "slutmätt" D-ponny som min dotter som är 14 år tävlar i lätta klasser. Min syster som är över-årig tävlar samma...
Svar
2
· Visningar
816
Senast: Ketrawzc
·
Utrustning Jag tänker främst på frambens senskydd, 'reflexgula" med reflexer. Finns sådana övh i strl Shettis? Har letat och letat men hittar...
Svar
3
· Visningar
220
Senast: WildHorse
·
Tävling Hej! Jag ska börja tävla en ridskoleponny och tänkte tävla henne i dressyr som häst. Kan ponnyn samtidigt starta ponnyklasser med en...
Svar
5
· Visningar
1 215
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
15 340
Senast: Juli0a
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar