Någon som har en Prestige LC eller LCD?

Keb71

Trådstartare
och skulle kunna tänka sig att mäta hur långt det är till sittpunkten i den?

Jag är så djupt inne i sadeldjungeln att det är skrattretande och har fått tips från erfaren utprovare att en sådan sadel KAN vara ett alternativ.
Hästen har HÖG och BRED manke, vilket är en katastrofal kombination, speciellt ihop med en kort rygg!

Amerigo Classic i vidd +2,5 är egentligen rätt sadel, om den bara hade varit cutback...

Mycket tacksam för hjälp!
(Ja, jag är i kontakt med sadelmakare för att bygga en sadel helt efter min häst, men det är inte lätt att hitta rätt bom till att börja med...)

/Keb

Sv: Någon som har en Prestige LC eller LCD?

Hej! Jag har en prestige Lc sadel....tyvärr har jag lämnat den till försäljning nu.Min förra häst hade jag enorma problem att hitta sadel till-han hade hög manke,ganska bred och rak rygg...den enda sadeln som verkligen låg bra var jusst denna!Nu är hästen såld och min nya ser inte alls ut som han! In i sadel djungeln igen...synd för prestigen är enormt skön att rida i (grymt snygg också) den liger ute på hästnet också om du är intresserad!:d

Liknande trådar

Utrustning Är på jakt efter ny dressyrsadel och har efter mycket provande kommit fram till att min häst tyvärr behöver en ganska speciell sadel...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
15 127
Senast: super
·
Utrustning Snart blir det körhäst av henne istället... Jag är i sadeldjungeln igen. Fröken är inte så himla knepig att hitta nåt som ligger bra...
3 4 5
Svar
89
· Visningar
10 430
Senast: Alexandra_W
·
Utrustning Danska fröken är inte helt enkel när det kommer till sadlar. "Min" sen många år betrodda sadelutprovare har dessutom slutat och jag har...
Svar
19
· Visningar
2 378
Senast: Emiro
·
Utrustning Hopp- eller dressyr spelar mindre roll - sadel får vara grön med rosa prickar bara den passar hästen... Jag har en...
2
Svar
30
· Visningar
7 433
Senast: bambam
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar