Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Crown har breda bomvidder. Hade Vid till min som sadelprovaren sa OJ det var brett, så den kanske fungerar? Bra kanal oxå
Finns några på sadlmagasinet
Har du provat några billigare sadlar?
Hööks har en ny allroundsadel för hög manke, kanske något att testa? De har utbytbara järn
Kieffer Master?
Jag har en som har (hade iofs, hon är 22 o har blivit lite svankig) spikrak, kort och superbred rygg.
Jag lyckades efter mkt om och men hitta en Höpfner Ahlerich som satt kanon. Min häst har visserligen ingen manke, men den sadeln har större cutback än vad jag sett på ngn annan sadel. Köpte hoppmodellen senare, den har dock inte alls lika mkt cutback.
Den ska helt klart undersökas, tack för tipset.
Problemet med de syntetsadlar jag provat förut har varit att de har en kant tvärs över kanalen en bit in under framvalvet, där bossorna sitter ihop.
Den kanten har då legat an ovanpå manken...
/Keb
Om du hittat sadlar som funkar i alla bemärkelser utom lite låg i manken hade jag faktiskt i ditt läge provat ut den sadeln med en mattes fårskinnspadd , för att lösa om det "bara" är manken som ställer till det .
Du bor ju en aning avigt till, som sagt...
Men rent generellt så brukar Passiersadlar funka bra på hästar som har lite manke. Och dem kan man måttbeställa så de passar hästen. (de flesta blir jättenöjda med detta men en och annan har fått sadel som ändå inte passar, troligen för att någon har mätt hästen fel)