Någon som har arrangörs TR?

Sv: Någon som har arrangörs TR?

Det låter ju bra men är du säker? Vill inte slänga dem för tidigt (fast vem vill ändra resultaten mer än ett år i efterhand? )

malu

Har den inte framför mig men har för mig att det är i två år.

Är inte alls säker. Men har för mej att det står nån stans i Dressyr TR att dom ska sparas i 1 år...

Från stallbacken.com
Dressyrprotokollen.
Protokollen ska före klassens start vara ifyllda med tävlingsplats, ryttare, häst, startnummer och datum. Det ska inte domarsekreteraren behöva skriva. Det ska bara finnas protokoll för dem som skall starta (ett par blanka protokoll i slutet på bunten kan dock vara bra, ifall skrivaren råkar skriva på fel protokoll). Vid ev sena strykningar bör man (mellan två ryttare för att inte störa domaren) ta bort protokollet för det strukna ekipaget. Detta för att minska risken att skrivaren skriver på fel protokoll.
Protokollen är offentlig handling och kopian skall sparas t.o.m. nästa kalenderår (dvs alla protokoll från innevarande och föregående år ska finnas sparade). Det kan också hända att domarens domarutbildare vill se protokollen för att göra en utvärdering.
( http://web.telia.com/~u85907774/dressyr/arrangorstips.html )

Då blir det ju två år (eller de ska sparas hela året efter tävlingen har varit)

tack :bow:

malu

De ska sparas det året som tävlingen är och året efter, som jag tolkar det. Tävling som är 2007 får kastas 1/1 2009.

Liknande trådar

Dressyr Nu har nya TR kommit. Ser fram emot att tävla utan nosgrimma (om han vill vara tävlingshäst). Och jag ser fram emot att döma fler...
4 5 6
Svar
103
· Visningar
5 879
Senast: sweep
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Nu är det klart med arrangör och datum av Folksam ponny-SM i dressyr 2025.
Svar
0
· Visningar
84
Senast: Gunnar
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Mark up-versionerna av gemensamma TR I, TR II i dressyr och TR III i hoppning, som gäller från och med 1 januari 2025, finns nu publicerade.
Svar
0
· Visningar
210
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter 2025 avgörs en rad Europamästerskap för seniorer. Inget samlat mästerskap hålls och arrangör har utsetts individuellt för respektive...
Svar
0
· Visningar
112
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka