Någon som har använt de nya aloe vera produkterna?

Sanette

Trådstartare
Jag har själv köpt en sårspray och en aloe vera kräm med propolis. Har bara använt de i två dagar så det är svårt att säga om de har fungerat ännu. Någon annan som har provat de? Och i sådana fall för vad? Mugg, sårvård eller annat? Jag själv har använt sårsprayen och aloe vera med propolis till min häst som har små ruvor och är torr i huden på en bakkota och även till små sår. Vet att det finns liniment i samma märke. Någon som har provat det? Ska bli kul att höra vad ni tycker om de produkterna!:bump:
 
Sv: Någon som har använt de nya aloe vera produkterna?

Var inne på att prova aloe vera-gel men såg av en händelse att det är 96h dopingkarens...
 
Sv: Någon som har använt de nya aloe vera produkterna?

Ja, det stämmer. För det är det på sårsprayen också.
 
Sv: Någon som har använt de nya aloe vera produkterna?

Sanette skrev:
Jag har själv köpt en sårspray och en aloe vera kräm med propolis. Har bara använt de i två dagar så det är svårt att säga om de har fungerat ännu. Någon annan som har provat de? Och i sådana fall för vad? Mugg, sårvård eller annat? Jag själv har använt sårsprayen och aloe vera med propolis till min häst som har små ruvor och är torr i huden på en bakkota och även till små sår. Vet att det finns liniment i samma märke. Någon som har provat det? Ska bli kul att höra vad ni tycker om de produkterna!:bump:
Om det är "Forever living products" så tycker jag det är mkt bra grejer:bow:

Veterinärsprayen använder jag på ev sårskador,i somras blev min ena häst skadad pga bil som körde in i min sommarhage.. :crazy: ena hästen fastnade i elbandet och fick jättefula "brännsår " och diverse sårskador ..såg inte kul ut.
Aloe Vera spray samt Gelly anv 2-3ggr dag och såren läkte superfint.

Valacker som blir käckliga och irriterade i skapet:crazy: där använder jag veterinärsprayen eller gellyn EFTER rengöring,lugnar ev irritation i skapet och man behöver inte göra rent lika ofta.:o


Linimentet "heat lotion" använder jag på mig själv om jag har ont i axlar eller armbågar tex,tillsammans med Aloe MSM gel,funkat kanon på mina onda armbågar..,är såå tacksam då jag trodde jag skulle få ge upp jobbet som hovis..nu kan jag kanske hänga med ett litet tag till..:devil:

Har ej anv det på häst ,har hört att heat lotion skall funka mot knott och mygg blandat med gellyn,tror jag det var..:idea:
Ska testa.

Jag gillar produkterna helt klart.:p
 
Sv: Någon som har använt de nya aloe vera produkterna?

Vad kul att du gillar dem! Jag menade egentligen hansbos aloe vera men det spelar ingen roll. Min hästs små sår eller exem liknande sår har blivit mycket bättre på kort tid med hjälp av aloe vera sprayen och deras kräm med aloe vera och propolis.
 

Liknande trådar

Fritid En annan tråd höll på att tas över av det här ämnet så jag startar en ny tråd om detta ämne istället! Det borde finnas flera personer...
Svar
14
· Visningar
1 959
Senast: Mia_R
·
Ekonomi & Juridik För nu ca 4 veckor sedan köpte jag ett jätte fint hoppsto, ville ha en läromästare som jag bara kan sätta mig upp på och hoppa och bara...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
14 569
Senast: cirkus
·
Hästvård Köpte idag en hudsalva till hästar som jag använder till karlederna på min häst som ständigt har lite mugg. Den har funkat jättebra sist...
Svar
13
· Visningar
6 925
Senast: bettysmatte
·
Hästvård Någon som provat aloe vera kräm mot mugg/rasp? Har fått detta rekommenderat och vill höra erfarenheter från er som provat.
Svar
16
· Visningar
5 250
Senast: Rebecka83
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp