Någon som är skarp på kassaflöden?

Iglatjarn

Trådstartare
Det är en skoluppgift och jag vill inte att någon ska lösa den åt mig, men jag vill gärna ha hjälp att tänka. Jag är nybörjare på detta och har kört fast lite från början.
Skatten. Visst är det enbart det debiterade på 2510 som ska läggas tillbaka positivt i flödet?
Långfristiga skulder. Här har vi en utnyttjade kontokredit på banken. Ska den tas upp som en omläggning av likvida medel (som väl inte kan vara negativa) till att bli ett "nytt lån" eller hur ska man tänka för att få den löpande verksamheten att gå ihop?
Jag tar gärna ett block i taget. :p har suttit med &%#?%& i flera dagar nu och är beredd att hoppa av skolan blott två månader till målet. Och det skulle ju vara tråkigt.
Som hjälpmedel har jag en huvudbok, en BR och en RR.
Tacksam för input!
 
Det är en skoluppgift och jag vill inte att någon ska lösa den åt mig, men jag vill gärna ha hjälp att tänka. Jag är nybörjare på detta och har kört fast lite från början.
Skatten. Visst är det enbart det debiterade på 2510 som ska läggas tillbaka positivt i flödet?
Långfristiga skulder. Här har vi en utnyttjade kontokredit på banken. Ska den tas upp som en omläggning av likvida medel (som väl inte kan vara negativa) till att bli ett "nytt lån" eller hur ska man tänka för att få den löpande verksamheten att gå ihop?
Jag tar gärna ett block i taget. :p har suttit med &%#?%& i flera dagar nu och är beredd att hoppa av skolan blott två månader till målet. Och det skulle ju vara tråkigt.
Som hjälpmedel har jag en huvudbok, en BR och en RR.
Tacksam för input!

När du lånar pengar från bank så ökar lån i kredit och banktillgångar i debet
När du betalar något minskar banktillgångarna i kredit och resultatet påverkas negativt. (Om det inte är större inventeringar som ska skrivas av, det tar vi senare..)

Tillgångar ökar i debet minskar i kredit
Skulder ökar i kredit minskar i debet

Resultatet : vad som är "bra" för företaget kredit
vad som är negativt för företaget debet

Hoppa inte av skolan!
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp