Någon som är kunnig på sadlar ( prestige och kentaur )????

B

briana

Om hästen har 34 i prestige sadel vad ska man ha för storlek på en kentaur då ??ör svar !

Funderar på medea och det är ju storlek I, II, III o IIII på dom. Vet ju att 2 an är normal. Men min har ju normal mot vid. Är trean bättre då ? Vet ju oxå att den måste passa förövrigt oxå. Men intressant och veta om kentaur är normala i storleken eller om dom är smala.

Tacksam för svar !!

Sv: Någon som är kunnig på sadlar ( prestige och kentaur )????

min pålle som är relativt smal över manken har II på sin kentaursadel. så III skulle jag väl tippa på isf. Dock så tror jag inte att kentaur ligger bra om prestige passar på hästen.

Sv: Någon som är kunnig på sadlar ( prestige och kentaur )????

Kan hästen ha Prestige så borde KenTaur vara för rak.

Har du 34 i Prestige borde II vara lagom.

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! För två år sedan flyttade jag ifrån Stockholm till en mindre hästgård utanför uppsala för att uppfylla min dröm om att skaffa egen...
2 3
Svar
43
· Visningar
8 834
Utrustning Hej, Jag har haft problem med att hitta sadel till min häst trots fyra sadelprovare som varit ute och rekommenderat olika sadlar. Han...
2 3
Svar
52
· Visningar
6 888
Senast: domesticus
·
Utrustning Är på jakt efter ny dressyrsadel och har efter mycket provande kommit fram till att min häst tyvärr behöver en ganska speciell sadel...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
15 196
Senast: super
·
Utrustning Jag har haft ute många olika utprovare och provat väldigt mycket olika sadlar men ändå har det inte löst sig för mig och min häst. Hon...
Svar
8
· Visningar
2 403

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka