någon som är intresserad av lite fina hovar??

Nominous

Trådstartare
kommentera gärna..

22154995.jpg

22154996.jpg

22154998.jpg

22154997.jpg

22155000.jpg

22155002.jpg

Sv: någon som är intresserad av lite fina hovar??

FINA hovar????? :confused:

Jag antar att TS är ironisk angående fina hovar eftersom hon i länkade tråden skriver "skitful i fötterna".

Aha, den har jag inte läst.....sorry :grin:

Jag antar att TS är ironisk angående fina hovar eftersom hon i länkade tråden skriver "skitful i fötterna".

... och det var ungefär värre än vad jag väntat mig :crazy:
och tränaren är less för att hästen inte utvecklas i träningen. nähää!!?? :confused: lätt med dem förutsättningarna

vet inte om det är golvet som gör det men tkr de ser lite snedverkad ut, ser även sned ut i benen nedan för kotorna, tårna är ganska långa är det en travare ??
Menar inte det jag har skrivit för att kritisera dej på nått sätt, har läst ganska mkt om hovar och benställningar nyss och tkr det är riktigt intressant :) min polle har inte heller fina fötter :crazy: de ser ännu värre ut :(

vet inte om det är golvet som gör det men tkr de ser lite snedverkad ut, ser även sned ut i benen nedan för kotorna, tårna är ganska långa är det en travare ??
Menar inte det jag har skrivit för att kritisera dej på nått sätt, har läst ganska mkt om hovar och benställningar nyss och tkr det är riktigt intressant :) min polle har inte heller fina fötter :crazy: de ser ännu värre ut :(

du får med glädje kritisera hur mycket du vill. det är därför jag lagt ut bilderna :) golvet är så rakt de kan vara i ett stall.. ;)

Hej å hå, min häst har nästan hälften så korta hovar! :eek: okej, det var väl att överdriva, men nästan.
Tycker också att dem ser lite sneverkade ut (som någon sa) och ena hoven ser kortare ut än den andra.. eller hur jag ska förklara? kan iof vara bilden som gör det :)

Vad ska man säga?!?! Lång i tårna, lång i trakterna som börjat krypa under sig..
Framhovarna är verkligen inte spegelbilder av varandra.. Höger framhov ser överhuvudtaget längre ut än den vänstra. Trakterna ser markant mycket längre ut (är dock medveten om att vinkeln fotot är taget i är annorlunda). Vänster framhovs insida är utflyten, mer än högra.
På bilderna bakifrån ser det ut som hästen är trångt skodd i trakterna, men är osäker på om hsäten verkligen belastar (för den) "normalt" precis när kortet togs.
Det är svårare att hitta saker som ser rätt ut tycker jag.. Man kan itne ens säga att framhovarna är "lika fel" :crazy:
Bakhovarna ser man inte så mycket av därför ingen kommentar där.

Jag, som inte kan mer än vad jag har sett hovslagaren göra och berätta, ser på en gång att det inte ser riktigt rätt ut.
Vad långa!

Vad ska man säga?!?! Lång i tårna, lång i trakterna som börjat krypa under sig..
Framhovarna är verkligen inte spegelbilder av varandra.. Höger framhov ser överhuvudtaget längre ut än den vänstra. Trakterna ser markant mycket längre ut (är dock medveten om att vinkeln fotot är taget i är annorlunda). Vänster framhovs insida är utflyten, mer än högra.
På bilderna bakifrån ser det ut som hästen är trångt skodd i trakterna, men är osäker på om hsäten verkligen belastar (för den) "normalt" precis när kortet togs.
Det är svårare att hitta saker som ser rätt ut tycker jag.. Man kan itne ens säga att framhovarna är "lika fel" :crazy:
Bakhovarna ser man inte så mycket av därför ingen kommentar där.

vi har ganska så lika uppfattning! och fotot är nästan till hovarnas fördel gämtemot verkligheten. de är sjukt olika verkade. HF är längre, trångskoddare, högre trakter och mer deformerad än VF. man skulle i princip vilja ta bort hälten av det som finns :o men det kommer att ta en jävla tid innan de blir någorlunda bra. hästen är så bruten i alla vinklar hon har i princip :crazy:

Jag, som inte kan mer än vad jag har sett hovslagaren göra och berätta, ser på en gång att det inte ser riktigt rätt ut.
Vad långa!

ja de är sjukt långa. och hästen kommer inte undan. jamen då ser vi ju till att ha ännu längre tår.. :confused:

Hej å hå, min häst har nästan hälften så korta hovar! :eek: okej, det var väl att överdriva, men nästan.
Tycker också att dem ser lite sneverkade ut (som någon sa) och ena hoven ser kortare ut än den andra.. eller hur jag ska förklara? kan iof vara bilden som gör det :)

nä det är nästan inte överdrift! dom skulle normalt sett vara hälften så långa.. hoven börjar ju till och med bli konkav :crazy:

Liknande trådar

Hästvård Jättedåliga bilder för han ville inte stå still. En bekant har lite plötsligt fått hand om en häst som inte har så fina hovar...
2 3
Svar
40
· Visningar
5 178
Hästvård var inne på klinik igår med min häst då han fått sig en sparkskada i hagen, röntgen såg fin ut men ultraljudet kunde man se en liten...
Svar
0
· Visningar
218
Senast: casio01
·
Hästvård Någon som har en idé om vad som kan vara bekymret med min häst? Hon kliar bort sin långa vackra man från ca halva manen och bakåt. Jag...
Svar
8
· Visningar
894
Senast: skogaliten
·
Hästvård Jo jag lånade i våras ut min 9-åriga shetlandsponnyn till en fodervärd och har hitintills verkar gått jätte bra😊 Får regelbundna...
2
Svar
23
· Visningar
2 403
Senast: Stergo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Kattbilder #10