Någon som använder salsas foder?

Sv: Någon som använder salsas foder?

jag hade det förr, funkade bra på det fodret. tror jag gav ca 100kr för 20kg. (har inte ett exakt minne här ;) )

Ah, tack! tyckte de hade bra värden på sitt foder, och så var det ju billigt då med!

Jag fodrar med Salsa. Tycker det är bra, så länge det passar till höets värden. Gillar müsliblandningar, det ser så tråkigt ut med ren havre och betfor. :angel: Betalar 110 kr för en säck på 20 kr.

Jag gav den havrefria blandningen förut, när höet hade för dåliga värden. Hästen älskade det! Massa torkade morötter och annat smaskigt i. Minns inte vad jag gav, tror det var uppmot 150 kr per säck.
Men nu är det bara lite, väldigt lite, betfor som gäller.

Min pålle fick det innan, gav honom bas fodret och betalade 100 kr för 20 kg

Jag har använt det innan men bytade för jag tyckte inte det var så bra. Använde den havrefria, vilket jag inte tror var helt havrefri då hästen pendlade i humör. Har även hört det från andra. Plus att fodret är smuligt och ser inte smakrikt ut.

Jag bytade till Lympos som jag tycker är ett mycket bättre foder.

Jag använder oxå salsa både basen och x- mixen till unghästarna och fölstoet tycker det fungerar jätte bra. Jag är nöjd med det. Betalar 105:- för basen och 125:- för x-mixen.

Jag använder Bas till gamla stoet och 1-åringen och extra mix till fölet och hans mamma. Jag är väldigt nöjd med detta foder. Smakligt, prisvärt och med bra värden :laugh:

Har gjort som du. Gav Salsa innan och ger nu Lympos. Ska ju vara ungefär samma men upplever Lympos som mkt bättre. Samma tillverkare är det ju. Ligger nog ungefär samma i pris också. Rekommenderar verkligen Lympos, bra foder till rimligt pris.

Liknande trådar

Foder & Strö Jag har en islänningsvalack på dryga året. Har inte haft islänning tidigare. Skulle behöva hjälp med lämplig foderstat till honom...
2
Svar
28
· Visningar
1 541
Senast: Cattis_E
·
Foder & Strö Hej, är rätt ny/okunnig på detta med hästens foder. har bla använt mig av olika foderstatsprogram för att få till rätt foder och rätt...
Svar
5
· Visningar
662
Senast: Cattis_E
·
Foder & Strö Jag har en gammal ponny, 26 år, som har börjat få lite svårt att tugga hö (Duktig hästtandläkare har undersökt och bedömt.). Hon blev...
Svar
18
· Visningar
1 153
Foder & Strö Upplever att strimlad betfor ger viss tuggtid. Finns det fler liknande foder? Som hästen kan svälja utan att mala sönder, men som...
2
Svar
28
· Visningar
1 463
Senast: Hgfy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• DIY hästvård