Någon monté ryttare?

• Trav
  • Trådstartare Trådstartare romantic
  • Startdatum Startdatum
R

romantic

Ska ta min licens nu om en månad.. tänkte om någon van kanske hade något tips som jags ka tänka på;) fick hem mitt nya sto här för ett tag sen och gjorde första snabbjobbet med henne.. kom ganska snabbt fram till att hon måste ha uppkäk för annars faller hon in i gallopp.. hon får så tungt huvud, och själv orkar man inte sitta och hålla upp huvudet hur länge som hälst.. speciellt inte på 170 häst:D haha! känner nån igen sig?;P

Sv: Någon monté ryttare?

Ofta är det så när man rider monté att hästen behöver mer stöd av käken än när man kör den. Lite kortare käk och du kanske även får tynga ner henne med sulor eller boots fram för att få travet att flyta.

Liknande trådar

Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
16 162
Senast: Juli0a
·
Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare...
2
Svar
38
· Visningar
12 350
Senast: QueenLilith
·
Ridning Hej! Jag har ett sto på åtta år som jag haft i ganska precis två år. Innan jag köpte henne hade hon haft fem hem på tre år och lärt sig...
2
Svar
21
· Visningar
8 341
Hästmänniskan Okej, detta kan nog bli ett ganska långt inlägg, men du väljer själv om du vill läsa hela eller ej. Hästar, ridning, trav, har varit...
2
Svar
22
· Visningar
4 331
Senast: shia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar