Någon mer med varmstall?

L

LisaSvensson

Jag har varmstall, tempraturen på höst/vinter/vår äär ca. 12 - 13 grader och ja jag har riktigt bra ventilation.

Är det någon mer som har varmstall??
Hur många grader har du?
Har du täcken på hästarna, i så fall vad för täcken?
Positivt/negativt?

Lisa:)

Sv: Någon mer med varmstall?

Jag har varmstall men temperaturen i stallet ligger på +7-9 grader på vintern. Nu klipper jag inte mina hästar så jag har inga täcken på inne.

Jag tycker att det är en lagom temperatur och det är frisk fräsch luft i stallet (har då utsugsfläkt som jag satt på timer som går igång regelbundet).:D

Har varmstall med temperatur på +5. Fast just nu ligger temperaturen och dinglar mellan +2 och +8, svårt att hålla den jämn då utetemperaturen varierar...

Inga täcken.

Positivt:
Inget fryser någonsin, slipper täckning av hästar nattetid, behaglig "arbetsmiljö".

Negativt:
Kostsamt att bygga och driva.

menar du isloerat stall eller stall som är uppvärmd med element/värmefläkt?

mitt stall är isolerat men väldigt högt i tak så det är inte supervarmt direkt. luften är väldigt bra!

Jag har varmstall, det är ca + 10 grader hela vintern. Och då har vi självklart riktigt bra ventilation.
Högt i tak och jag har aldrig vart med om att det luktat illa eller dylikt.

Täcken: Hel klippta hästar, fleecetäcke m. hals

Positivt: Slipper frysa

Negativt: Kostade en del att fixa och inte gratis att driva

*lånar tråd*
Men vad har ni för "typ" av stall...isolerat eller upp värmt med element osv?

menar du isloerat stall eller stall som är uppvärmd med element/värmefläkt?

mitt stall är isolerat men väldigt högt i tak så det är inte supervarmt direkt. luften är väldigt bra!

Stallet är uppvärmt med element

Liknande trådar

Hästvård Jag har en häst med fyra vita strumpor och rosa hud därunder. Har under de senaste åren drabbats av olika grad av mugg/rasp under senare...
Svar
8
· Visningar
856
Senast: Fiorano
·
R
Kläder & Bli fin Jag vill inte "sno" tråden om hur mycket kläder man ska köpa på ett år så därför så gör jag en egen tråd om dethär! Men jag undrar lite...
2 3
Svar
52
· Visningar
1 805
Senast: Badger
·
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
28
· Visningar
2 664
Hästmänniskan För ett par månader sedan skrev jag ett inlägg om att börja rida igen, att söka mig tillbaka till ridskolan, ta privatlektioner, etc ...
Svar
10
· Visningar
1 412

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Vi som letar häst II
  • Rider ni med snokrem?
  • Evolve

Omröstningar