Någon mer med simtokig hund???

amalia

Trådstartare
Vi har nyligen upptäckt att vår dalmatinervalp älskar att simma!!! Hon är fjorton veckor och är en riktig fena!!! Storebror däremot tycker att det är lagom att gå ut och doppa sig men simma det är läskigt!!! Man kan ju faktiskt drunkna :D!

Lilla Milla däremot simmar som om hon vore född i vattnet!!! Hon älskar att simma ut och hämta dummies! Storebror Morris är elak och vill förstås ta den när hon kommer in till land!

Hur är det med era hundar???

min labbe simmar tills jag säger stopp. och ibland lite till. han känner inga begränsningar alls. har vid ett tillfälle simmat en kilometer, årets andra dopp.

Simtränar min var 3:e dag under sommaren. Har aldrig mätt någon sträcka men min simmar 15 min x 3 varje gång om man bortser från att vi även leker i vattnet när vi ändå är vid stranden.

Min schäfer hane blir helt tokig när vi kommer te vatten :crazy:
han börjar yla så fort vi kommer i närheten av "hans" badplats, sen e han först ner på bryggan och hoppar i vattnet. (det duger inte för han att gå i från stranden utan han ska hoppa från bryggan) :crazy:
Han älskar att bada. speciellt när han har sin dummie

han simmade tvärs över sjön i vågor och allt men en stor gren framför sig. jag stod och vrålade till ingen nytta. skithund :mad:.

Nää.. Troja är ingen vidare badarhund. Hon går i till knäna ungefär, sen räcker det gott och väl. :) Däremot älskar hon att leka med vattenslangen här hemma.

Min hund, som är 4 år, har fram tills idag aldrig simmat. Idag lurade jag honom lite. Jag simmade ut en bit själv och då ville han ju inte bli lämnad ensam. Han simmade! Jag var överlycklig. Trodde inte att han kunde simma över hvudtaget. Så nu ska jag försöka bada med honom lite oftare så att han får träna på att simma så han blir bättre.

Mina är också tokiga i att simma och bada. De är inte speciellt kräsna när det gäller vattenkvalité. Hoppar utan problem ner i en sumpig lite dypöl och ser lyckliga ut. Matte blir inte alls glad. :o
Tur man har havet bakom husknuten så de kan simma av sig lite :D

Min labbe (fem år) älskar också att bada och det har han alltid gjort.

Absolut roligast är det när vi kastar iväg någonting (pinne eller dummy) som han får simma och hämta, men kastar vi inte ut någonting så plockar han snart upp egna pinnar från botten (bara där det är grunt förstås, han är väl inte direkt någon dykare ;)) som han sedan roar sig med.

För övrigt kom vi just hem från ett svalkande kvällsdopp. :)

Ja!!
Leo är totalt galen i vatten, han kan bada och simma
en hel dag om han får :D

Att apportera är det absolut roligaste, det kan han hålla på med hur länge som helst, han kastar sig hejdlöst
ut efter aporten, och tar sig upp på de mest konstiga ställen :D
I går var när vi var och badade så tröttade han ut hela
familjen plus att han blödde på alla tassarna ( klorna hade vässats ner :crazy:), men det struntar han blankt i..
Man får lägga han plats mellan vändorna, och det är INTE populärt, vadå jag har ju inte ont i tassarna :D

Tror nog ingen hund är så tokig som min :crazy: när vi är vi sommarhuset och sitter o grillar på hällen så simmar hon runt och fångar näckrosor hela tiden. Sist var vi väl där i ca 3 timmar och hon var upp kanske 20-30 min under hela tiden.

Igår när vi var ute med båten simma hon efter, vi badade och låg o solade medan hon simmade runt runt runt runt.... hon verkar aldrig få nog. När vi väl tvingade upp henne i båten och började ro in så ställde hon sig längst bak (där det är som högst från vattnet) och hoppade i igen..

börjar tro hon är lite knäpp, hon verkar aldrig bli trött heller :p

Nova var lite skraj från början.
Det där vattnet verkade inte vara att lita på.
Men efter hand så har hon vant sig och nu älskar hon att springa och busa i vattnet. Vi har varit och badat med hundarna ett par gånger nu när det varit fint. Det går bra att vara på stranden "som vanligt". De ligger och slappar i solen, svalkar sig i vattnet. Tja, lider inte alls av hettan vilket man skulle kunna tro.
Tjorven gillar inte vattnet något nämnvärt. Hon följer med ut och simmar om hon måste. Hon är så himla gullig när hon gör det! :love:

Vår golden älskar både att simma och att apportera saker - spelar ingen roll vad man kastar ut. Det var ju inte liksom meningen att han skulle hämta termometern då vi tänkte mäta vattentemperaturen! :D (Han tog själva flytfästet till termometern i munnen, tack och lov inte själva termometern!)

Däremot har han lite svårt att förstå att matte och husse kan simma. Simmar de ut kommer han efter i full fräs och piper... Inte en chans att hinna undan!

Blir sååå avis! :crazy:

Min Boxerdam gillar vatten (leker i det, hoppar i från kanter och allt möjligt) men kan banne mig inte simma!!!
Rumpan rakt ner i vattnet och vevar febrilt med frambenen bara och får vatten i näsan och det ser hela tiden ut som om hon ska drunkna?? Jag som trodde hundar kunde simma naturligt? Dessutom åkte vi till stranden redan första sommaren i hennes liv så hon fick testa och som sagt, hon är inte rädd, men simtekniken är under all kritik!

Vad göra?? :confused:

/JES
vill ha en hund som kan simma...

Nallo älskar det!
Han kastar sig ut i 300 (fast inte på nya ställen, det är läskigt, då måste matte ner i vattnet också) och simmar runt. Han doppar verkligen hela sig, ner med huvet under vattnet och upp och torka sig på matte :D

Liknande trådar

Övr. Hund Natten till igår fick min älskade BC-tik Nell en hjärnblödning. De neurologiska skadorna var alltför allvarliga för att det skulle vara...
Svar
18
· Visningar
1 093
Senast: Killaloe
·
Övr. Hund Jag har alltid haft hundar som är helgalna i vatten, nästan så man har fått gå i och dra upp dem. Nuvarande storhunden hoppar från...
Svar
14
· Visningar
1 439
Senast: Grana
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Inspirerad av Magianas blogginlägg om HSP – ”etiketten” Highly sensitive person = högkänslig personlighet – så började jag fundera över...
Svar
0
· Visningar
825
Avel Hej! Hoppas att det är okej att göra så här :) Är väldigt ny här, så skäll på mig (snällt, tack! ;) ) om jag gör något knasigt...
Svar
17
· Visningar
4 830
Senast: Görel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Skadade hästar och konvalescenter
  • Häst som stannar