Någon mer med morgontrött hund?

Ferrari

Trådstartare
Ja, som frågan lyder, har någon mer en morgontrött hund? Jag har två :D

Den lilla 3 åriga phalénehanen ligger gärna och drar sig länge. Om jag går upp tidigt på morgonen och killen är ledig, så blänger Nemo bara på mig för att jag rör på mig. Sen när jag är uppe så tassar han upp till huvudkudden och lägger sig där, där de är varmt och gott. Sen sover han tills husse vaknar, för är det någon hemma så går han inte ut tidigt på morgonen.

Eller vår 8 år gamla cavalier. Var inne på djursjukhuset i fyra dagar då han var dålig. Men när han var mycket bättre redan andra dagen efter att ha blivit medicinerad. Så kom det en som skulle ut med honom 7 på morgonen (med en hund som helst sover till 11-12 ;)) och han bara ligger kvar. Hon sätter på honom halsband och försöker dra med honom ut, han blänger på henne och försöker somna om. Så hon frågar en annan om vad hon ska göra; lyft ut honom och sätt ner honom där ute. Så gör hon det, och då vaknar Charlie motvilligt till, kissar och bajsar snabbt för att sen rusa in igen för att få sova mera :D Hahah. Så när vi kom tillbaka så frågade veterinären om Charlie var morgontrött, då han var pigg först efter 12. Innan dess slö och bara sov :laugh:

Sv: Någon mer med morgontrött hund?

jaa min är hyfsat morgontrött. En jack russell hane på tre år.
Han brukar vakna, alltid samma tid och vill ha mat.
Men ibland vill han sova, då säger man att han ska ha mat och sen skramlar med maten, sen hittar man honom liggandes under täcket och sover... När man väl kommer ut vill han bara tillbaka in och sova.

Våran hund är morgontrött, går först ut klockan 05:30 på morgonen, får han inte sova till kl 10 efter detta blir han en surgubbe hela dagen :D

Taggen sover oxå gärna på morgonen. Däremot så får han komma ut på kissrunda rätt tidigt när jag ändå släpper ut hästen, men sen har han inga problem att sova långt in på fm.

Hunden slår över på "viloläge" när han är inne, d.v.s han ligger och sover eller iaf dåsar. Spelar ingen roll vilken tid det är på dygnet. Himla praktiskt.

Min kille är grymt morgontrött vissa dagar haha, i alla fall om han sover i mina föräldrars rum, då rör han sig inte ur fläcken förrens på eftermiddagen :D

Min Japanese chin är väldig morgon trött om det är att man ska väg jobba på morgon och frågar om han vill gå ut kollar han bara med en sån där bli " Är du dum i huvudet va får dif att tro jag vill ut på den här tiden av dygnet". Han ligger gärna fram till en 10-11 innanhan kan tänka sig att gå ut..

Så kan va praktist om man själv vill sova ut nån gång:P Och bara har han hemma

min lilla tös var helt hopplös som ung. hon fick gå ut när mamma gick till jobbet, vid 05.30 tiden, men då hade hon redan varit uppe nån timme... och hon blev helt tokig om ingen hade gått upp till halv 6, på helgerna t.ex. mindre roligt;)

men nu har hon ändrat sig. :D hon öppnar knappt ett öga när vi går upp, och innan klockan 11 visar hon sig inte om hon själv får välja, vilket hon inte får;)
jätteskönt tycker vi alla, som nu får sova hela nätterna:D

Jo då.. Gammle Chip vill inte upp på morron han inte.. Kan ha o göra med att jag jobbar nätter. Och han får följa med på jobbet. Så då sover vi mest om dagarna.

Så när jag är ledig blir hans sista prommis ca kl 02-03 på morron, ibland även vid 04.
Så min gammle man rör inte en fena i onödan före kl 11 på förmiddan:D.. Vilket passar en lika trött matte utmärkt.
Så här ser vi ut arbetstid!
Gammlabilder073.jpg

Jag räcker upp en hand!
Alla våra hundar har varit morgontrötta, det är väl hur man vänjer dem skulle jag tro kanske?
Vår valp (nu 10 månader), sover till dess att vi går upp. Går vi upp innan 09,00, vänder hon huvudet åt andra hållet, i hopp om att vi inte ser henne och hoppas att vi "glömmer bort" henne.
Gör vi inte det, och tvingar ut den stakars lilla hunden, så följer hon med i maklig takt, går rundan hyfsat pigg och sedan snabbt in igen för att få sova. Men regnar det och hon ser det genom fönstret, har det hänt mer än en gång att vi fått böra henne ut då hon värat gå, hahaha.. Tur att hon bara väger 2 kg.

Rottweilern är också hopplöst morgontrött. Han reser sig så fort man tar kopplet iallafall, men ligger till dess och hoppas att man inte ska ta kopplet. Sedan är det promenaden som gäller, men äta sen, det går inte utan det gör man frammåt förmiddagen. Ingen frukost-hund där inte :p

Min valp sover mer än gärna till 11-12 på dagarna :D
Dessutom är hon jättegosig när hon vaknar. Kravlar upp så att hon ligger med nosen mot min hals och rullar ihop resten av kroppen så nära mig det bara går :love:

Min valp sover mer än gärna till 11-12 på dagarna :D
Dessutom är hon jättegosig när hon vaknar. Kravlar upp så att hon ligger med nosen mot min hals och rullar ihop resten av kroppen så nära mig det bara går :love:

Det låter ju som min valp. Våra vovvar verkar ju ganska lika :D, förutom storleken :angel:

Hon ligger och snusar vid matten ben (helst mellan vaderna) hela natten, sedan frammåt 6 på morgonen så kryper hon längre och längre upp och gosar tillslut uppe vid mitt bröst eller min hals, till husses förtret då han vill att hon ska gosa med honom :D

Ja, våra sover gärna länge på dagarna. Visserligen har de pinkrunda när jag släpper ut hästarna men sen snarkar de gott i soffan :D Ganska skönt faktiskt när man inte är så morronpigg själv....

Min snos sover så länge jag sover :)
På vardagarna får jag väcka henne runt 07:00 men när hon vaknar är hon pigg. På helgerna sover hon tills jag går upp och om hon skulle få hoppa upp i sängen på morgonen så vill hon gärna inte gå upp alls ;) men som sagt, när hon har vaknat så är hon väldigt pigg.
Hon är även ganska kvällstrött, hon brukar gå och lägga sig mellan 21:00-22:00

Min pappis sover gärna hela dagarna.
Låg hemma med feber och infektion i njurarna här för ett par veckor sedan, och hade så ont att jag knappt kunde röra på mig. Förflyttade mig mellan sängen o soffan i stort sett bara. Öppnade dörren till verandan när jag klev upp och stängde den när jag gick o la mig, så fick hunden gå in o ut som han ville. Han sprang ut o kissa lite snabbt ibland, men annars låg han o sov m mig.
En dag spöregnade det, då låg han inne, eller på tröskeln hela dagen o väntade på att det skulle sluta regna. Kl fem på eftermiddagen kände jag mig tvungen att bära ut honom i regnet så han fick kissa. Vatten är läskigt :p

Fast efter några dagar började han klättra på väggarna... ;)

Åkte på semester för ett tag sen, o åkte hemifrån vid fem på morgonen. Klev upp, käkade, borstade tänderna. Hunden låg kvar i sängen o sov. Jag fick bära med honom ut i bilen där han sov nästan hela resan (52 mil).

n587711675_917368_4408.jpg

n587711675_917370_8685.jpg

n587711675_917379_1083.jpg

Här passar min hund in! Men bara när man själv ska upp tidigt. hehe

Har en rottis hane på snart 7 månader som gärna ligger och drar sig till klockan 11. Visst kan han vilja gå ut och kissa men sen är det bums i säng igen!

=)

En som sällar sig till mängden! :D
Här sovs det gärna till 12 på dagarna. Mor min har inte fattat riktigt att vovvsi inte känner ifall han är kissnödig när han sover. När mamma är vaktis ska hon gärna ut med han senast åtta på morgonen annars "kissar han ju på sig".

Ja och nej.

Jag TROR att han sover så länge jag sover men jag har inte riktigt vågat testa. Han somnar vid 21-22 på kvällen och sedan kissar jag honom vid 23 när jag går och lägger mig. Till 8.30 sover han garanterat om inte jag vaknar innan. Han brukar ligga och morna sig en stund medan jag gör de mest akuta morronbestyren, men han sover inte vidare om jag har gått upp och han har sovit mer än 10 timmar.

Idag gick vi upp 6 för sambo skulle med bussen och åka hem till stan. Då var vovvsen inte glad på oss alls och verkar fått någon konstig dagsrytm för nu har han sovit nästan hela dagen. Kanske för att jag varit så lat idag?

Så morgontrött och sovglad, men när han väl är vaken så vill han ha lite fräs.

/Syrsa

båda är morgon Trötta men,jack russelln är värst hon skulle lätt kunna ligga till 12,00 alla dagar, Går man upp vid 7,00 Kan hon väldigt ofta ligga kvar ;)

Rekordet för våran lille hund är 12.30.
Liggandes på rygg ><
Så det blir allt en lunch/morgon promenad

Liknande trådar

Övr. Hund Har en renrasig hund av mindre ras som kom till oss för fyra år sedan direkt från uppfödaren. Hon var 14 månader när vi tog henne och är...
2
Svar
20
· Visningar
1 828
Senast: Otherside
·
Övr. Hund Hej! Jag har 2 tikar ( fransk bulldog) den ena är 9 år kastrerad & hon har bott med mig sedan hon var 8 v. Den andra tiken är en rescue...
Svar
3
· Visningar
857
Senast: animalasia
·
Hundträning (OBS! Långt inlägg) Hej! Jag har en border collie tik på över 1 år som jag har fått lite problem med i vallningen, annan träning och...
2 3
Svar
58
· Visningar
6 609
Senast: Ragdoll
·
Hundhälsa Hej Min valp på 12 veckor som har varit någorlunda rumsren (ca 0-4 olyckor om dagen), säger alltid till eller så ser man när han behöver...
Svar
4
· Visningar
1 313

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka