Någon mer än vi som renoverar?

Sv: Någon mer än vi som renoverar?

Ska kolla om jag hittar något :) Ser inte så vackert ut just nu, behöver putsas.

Usch ja. :) Och allt man grävt ut redan då..... Fick göra de förhand kom inte in med någon maskin denna gången.

Oj oj oj, så stort! Så många fina detaljer!

Har du tålamod nog? Som du skrev i ingressen!
Vi tycker att allt är jättekul med vårt hus. Men det är ju mindre - går snabbare + att vi inte bor där. Vad tycker du?

Ja lite liknande projekt faktiskt!
*Tittade på dina bilder*.
När ni fått in mackadam och gjutit så känns det genast som ett hus igen!

*längtar* Ser framemot att få gjutet. Vi bor i husvagn på gårdsplanen just nu. Roligare kan man ha ska jag säga :D

Oj oj oj, så stort! Så många fina detaljer!

Har du tålamod nog? Som du skrev i ingressen!
Vi tycker att allt är jättekul med vårt hus. Men det är ju mindre - går snabbare + att vi inte bor där. Vad tycker du?

Nog kan man ibland känna att tålamodet tryter....då du har nystädat och byggdammet lägger sig som en fin hinna IGEN!!!!!
SÅ otacksamt!:mad:

Annars måste jag säga att det har gått otroligt bra, vi flyttade in 2002 och hann riva väggar, bygga badrum och sovrum, fixa pannrummet, bygga verkstad och installera jordvärme innan barnen föddes 2005 (tvillingar:love:). Efter det har det gått mer långsamt men nu har vi ökat i fart igen. Fördelen med att ha så stort är ju att det inte är ett problem att stänga av en del av huset när vi ska fixa där. Nu är snart 2/3 av övervåningen klar och det är ju fantastiskt!:)

Sedan är det viktigt att inte känna sig pressad att renovera precis jämt, man måste också hinna vårda förhållandet och barnen.
Lite av tjusningen ligger ju också i att leta material, få nya intryck och impulser. Renoverar man för snabbt riskerar man felval då man hamnar i beslutandeposition utan att ha hunnit kolla alla alternativ.
Nu efteråt när man kollar våra gamla ritningar är jag själaglad att vi inte hann/vågade sätta dem i verket, det hade blivit så tokigt!

Sedan får man ibland överraskningar liknande de vi fick i sommar då det visade sig att fönstrena i bagarstugan MÅSTE kittas och målas om och så gick det tid dit istället för att fixa annat inplanerat. Men så är livet som husägare!

Ibland när jag kommer hem från jobbet och stannar upp och ser på huset så känner jag en djup tacksamhet över att jag och min familj faktiskt får bo där! :love: Det ger en kraft i renoveringsdjungeln!

Vi renoverar fort!
Ibland känns det som om det går för fort, men jag har ändå stoppat upp för att vara säker på våra val.
Fönster tex, dem kommer vi att få vänta på. Jag kände mig inte klar att välja när vi borde beställt. Det blir elit tradition med isolerglas (tillval extra isolerande gas, vit glaskasett och vitt bleck på utsidan).
Jag var först negativ eftersom det inte gick att få genomgående spröjs på dem. Så vi fick stöta och blöta det ett tag. Nu känns det helt rätt, vi hade fått göra avkall på isoleringen och fått större underhåll med våra andra alternativ. Så fick jag ju igenom specialbeställningen med vit glaskassett och vitt bleck. De är aluminium annars. Så jag får stå ut med snäppspröjs. Det är ju fortfarande gameldags fönsterhakar (trots sämre inbrottsskydd...) Så det är ett mycket bra alternativ!

Min sambo är hantverkare, likaså hans far. Så de ser projektet som sitt jobb, börjar 07,00 och är klara vid 17 måndag-torsdag.
Vi har fått ändra några små detaljer efter hand, men på det hela taget har det gått mycket bra. Inga stora överraskningar.

Huset är ju väldigt litet, 40kvm + ovanvåning som är samma yta men snedtak. Så det fanns ingen möjlighet för oss att bo där. Inte med så omfattande renovering. Så det var en anledning för oss att låta M vara ledig ett bra tag för att göra huset, vi ville inte att det skulle ta för lång tid innan vi fick flytta in. Risken är att vi hade lessnat då.

Då vi letat länge hade vi många idéer klara i huvudet! Det var bara att foga ihop det! Jag är så glad över att vi har samma smak och tankar. Vissa vänner som renoverar tycker om så olika saker, och det verkar jobbigt att nästan bli ovänner om sådant och kanske få kompromissa. Mycket enklare för oss som gillar exakt samma!

Precis som Sar kan jag ibland bli stående och bara titta på vårt vackra hus! Så fantastiskt att vi hittade det, perfekt ur alla våra aspekter!

Liknande trådar

Hemmet Jag ska renovera mitt hus nästa år. Mycket är sånt som jag velat göra sen jag och exet flyttade in för en massa år sedan och har således...
2
Svar
20
· Visningar
795
Senast: MiaMia
·
Hemmet Jag funderar på att köpa frysbox, ca 200 l. Jag har en otrolig förmåga att passa på när det är extrapriser att köpa massor och frysa in...
Svar
0
· Visningar
229
Senast: Mia_R
·
Samhälle Jag känner ett äldre par, som just nu är i följande situation: De bor i en gemensam villa och är gifta sedan många år. Båda är gamla...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
6 263
Senast: Mabuse
·
Hemmet Har självhäftande hylla från Beslag online i duschen (helkaklat) men skiten släpper ju hela tiden. Första gången släppte det efter...
2
Svar
21
· Visningar
772

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2024
  • Annonsera mera hundar 2
  • Oseriös avel 2023

Hästrelaterat