någon med häst linjeavlad på Almé Z??

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Lina_kj
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 3
  • Visningar Visningar 910
L

Lina_kj

har ett sto född -02 (vert et rouge-good luck) som e imp. från tyskland. hon e linjeavlad på Almé Z. hon e VÄLDIGT pigg å glad. min hopptränare säjer att många som e linjeavlade på Almé kan vara lite speciella å inte helt lätta å ha å göra med. undrar om det finns någon annan som har häst som e linjeavlad som kan bekräfta detta eller inte?

Sv: någon med häst linjeavlad på Almé Z??

Min är inte linjeavlad på Alme, men hon har honom som farfar. hon är lite speciell har har ganka mkt. humör och många säger att det kommer ifrån honom, om det stämmer vet jag inte...

Jag har 2 st
En f.05, alme i 4 led *2, kanon på alla sätt, det enda felet är att hon är liten (ca 151...) väldigt enkel och positiv nu när jag börjat rida in henne.

och en f 07, alme *2 i fjärde led, och Ibrahim (almes far) *3 i 5te led (2 ggr på pappans sida). Han är jättesnäll, men väldigt tuff, tex mot sin kompis om får dom mat i samma krubba så står den andra upptryckt i ett hörn tex. Jag upplever honom som väldigt "hård" i huvudet, men andå så är han väldigt försiktig och mild.
Jag vet att jag säger emot mig själv men det är väldigt svårt att förklara. Han är lite speciell, men på ett positivt sätt tror jag.

Vi har haft en hsät med mkt Alme blod i, en "kopia" av Alme i typen, en panter i hoppninge och i vigheten...:angel:

Var inte enkel att manövrera, tuff som tusan...

Ganska lat också tyvärr saå det krävdes verkligen ridnning på honom.
Men jesus vad fin han var när du väl lossat honom:love: piaffer, piruetter och annat var peace of cake...

Liknande trådar

Avel Hej! Hoppas att det är okej att göra så här :) Är väldigt ny här, så skäll på mig (snällt, tack! ;) ) om jag gör något knasigt...
Svar
17
· Visningar
4 835
Senast: Görel
·
Hästvård hej, behöver skriva av mig lite:), kanske kan ni dela med er av era åsikter och tankar:D... Så här ligger det till - jag har en...
Svar
19
· Visningar
3 305
Senast: Bleuh
·
R
Avel Med tanke på alla hätska diskussioner om fullblod och vad man vill ha (och tydligen framförallt vad jag inte vill ha:crazy: ) så vill...
12 13 14
Svar
270
· Visningar
41 205
Senast: Mayaanna
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka