Någon med erfarenhet av getter?

Självklart, så är det väl med all gammal literatur, allt stämmer inte längre.
Men som både du och jag konstaterade, det finns ju grunder i den som faktiskt inte ändras så mycket.
Så mycket höjde jag den väl inte till skyarna :)
Med lite sunt förnuft tycker jag att den kan vara bra att börja med.

...och till det här med kopiering, jag har satt igång vår gamla kopiator som står på nedervåningen :angel: :o

Nä ta i hornen mer än nödvändigt det gör man inte. *Brr*

Fick ju testa på det häromdagen när min var något intrasslad och tja det var ingen höjdare när hon var loss...

båda är honor, och hon gör det inte så ofta. men ja ska alltså fösa bort henne om hon gör det ?

Säg nej bestämt och fös bort henne. Du kan lika gärna lära dem vad nej betyder från början, det har man nytta av med alla djur! Eftersom getter är smarta lär de sig snabbt, både bra och dåliga saker.

okej. jag har börjat med det nu. hon gör det inte alls lika mycket längre. :) bara mot min lilla syster, men hon vågar inte säga till ordentligt. men det kommer väl. :P hehe. tack så mycket för hjälpen. :rofl:

Liknande trådar

Övr. Barn Jag är lite rådvill... dottern vill ju ha ett husdjur, och jag har tittat på massor av olika djur som kanske kunde funka men jag vet...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 043
Senast: Amha
·
Hästvård Jag är lite fundersam gällande en av våra hästar, ett 18-årigt islandssto. Hon har under en ganska lång period (sedan sommaren 2022)...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
6 756
Senast: Roheryn
·
Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
2 961
R
Övr. Hund Dethär är kanske en dum och pinsam fråga. Och jag känner mig redan o kunnig och som en dålig matte för att det hände och för att jag...
Svar
13
· Visningar
1 103
Senast: Red_Chili
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama