Någon mamma som...

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Någon mamma som...

Jag hade foglossningar (svårt att veta men jag tror att det var det) från v 14 till v 20 ungefär. I v 20 bar jag två tunga kassar (jättedumt) men konstigt nog blev effekten nästan motsatt - plötsligt försvann det onda. Det kom tillbaka några veckor senare när jag flyttade (bar en för tung kartong) men efter en helgs vila försvann det igen.

Dessvärre har det kommit tillbaka nu, flera veckor efter att mitt barn är fött. Så visst kan man ha foglossningar även efter förlossningen... Men normalfallet är ändå att de försvinner i takt med graviditetshormonerna (vad gäller mig har jag hört att det försvinner när man slutar amma men det vill jag ju inte än så jag känner mig väldigt rådvill just nu).

Foglossningsbältet funkade inte alls under graviditeten för mig (fick ännu ondare) men däremot är det skönt nu (problemet är bara att det är för stort nu när jag inte har nån gravidmage :D ).

Förlossningen - du klarar det!!! Men jag rekommenderar ändå EDA ifall förlossningspersonalen tycker det är en bra idé. Det gäller ju att de sätter EDA'n i lagom tid, men om de tycker det är lagom tid kan jag bara varmt rekommendera - det tog bort smärtan fullständigt så för mig kändes det oerhört positivt.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
Svar
8
· Visningar
1 539
Senast: Modest
·
Kropp & Själ Jag har lite problem när jag ska sova, med värk kring höften typ. Jag ligger på ena sidan och då gör det inte ont, kan kännas lite när...
2
Svar
33
· Visningar
2 421
Senast: Badger
·
L
  • Artikel
Dagbok Idag var det ett år sen min hund Bella dog 💔 Och jag kommer nästan inte håg det 💔 Förlåt förlåt förlåt älskade Bella för att jag har...
2 3
Svar
53
· Visningar
4 819
Senast: LiviaFilippa
·
Hundavel & Ras Nu kommer ytterligare en ”vilken ras ska jag köpa” tråd… Jag söker efter en liten, glad hund som älskar långa promenader i skog och...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
9 453
Senast: hundtant
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Oseriös avel 2023
  • Aggressiv/rädd hund
  • Utställnings frågor

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp