Någon kunnig om hästens ben och hovar behöver spåna lite om vad vad felet kan vara!

G

Grållens vän

Min häst kom in i går och var tjock och varm i båda bak nere vid kotan och varm ner över hoven.

Kan hon ha sliit ner för mycket på bakhovarna?

Eller kan det röra sig om minimala sår för jag kan inte känna några små sår?

Det går ner när hon skrittar på linan.

Vad kan jag göra?:confused:

snälla hjälp

Sv: Någon kunnig om hästens ben och hovar behöver spåna lite om vad vad felet kan var

Nähepp ingen:(.

Sv: Någon kunnig om hästens ben och hovar behöver spåna lite om vad vad felet kan var

Jag tvivlar verkligen på att det beror på att hon har slitit så hårt på hovarna.

Jag skulle tippa på att det är lymfangit. Tempa och kolla så att hästen inte har feber.

Det är bara så himla svårt att veta vad det kan vara...

När du beskriver tänker jag hovböld? Kotledsinflammation? Överansträngning? Foderbyte?

Det finns så många alternativ!

Har tagit temp, feber kan jag utesluta direkt. Men ska lägg jod omslag i natt och se om det kan vara något mini sår som man inte känt så det kan vara fråga om.

Men hovslagaren är också inringd hon kommer i övermorgon kl 12.

Ja är det inte bättre i morgon får väl herr veterinären komma på besök:(..

Tack för era svar.

Liknande trådar

Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 490
Senast: Freazer
·
Hästmänniskan Hej! Jag är 14 år och älskar hästar över allt annat (förstås);) Jag behöver tips och råd om hur vida jag ska göra med en svårhanterlig...
2
Svar
28
· Visningar
2 463
Senast: Ceta
·
Hästhantering Hej! Jag känner att jag måste få bolla lite med folk som har mer vana av sånna här typer av hästar än mig. I ungefär ett år nu har jag...
Svar
6
· Visningar
1 196
Hästvård Hej! Igår var vi med vår nyinköpta valack på Strömsholm för en TMS. Jag som inför det här besöket letade information om denna...
Svar
8
· Visningar
4 862
Senast: Jamtland
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCVIII
  • Hudvårdstråden 2
  • Headset

Hund, Katt, Andra Djur