Någon foderkunnig?

CalaCherie

Trådstartare
Min häst är väldigt pigg av sig och därav får hon nu havrefritt foder (Krafft groov sensitive), behövs det något mer? Det känns så lite att bara ge av det fodret, ex. betfor, vad har det för inverkan på hästen? Är det ett väldigt energirikt foder? Isåfall vad annars kan man ge?

Sv: Någon foderkunnig?

Jag är inte speciellt foderkunnig, men svarar som alla andra här inne - du måste ha en analys på grovfodret för att veta om det behövs kraftfoder öht.

Behöver du ens ge ngt annat än grovfodret - betfor ger jag aldrig mer än själva vattnet som betfor blivit blötlagt i och det är endast om de verkar dricka dåligt för att lura i lite extra vatten.

hästen mår ju inte dåligt av att få så lite kraftfoder så länge den är ok i hull, det är ju mer du som mår dåligt av det. Det bästa för hästen är ju att äta mestadels grovfoder.....

Liknande trådar

Foder & Strö Jag har en gammal ponny, 26 år, som har börjat få lite svårt att tugga hö (Duktig hästtandläkare har undersökt och bedömt.). Hon blev...
Svar
18
· Visningar
1 019
Foder & Strö Har för första gången en häst där man måste vara lite betänksam kring i vilken form man ger foder. Hon har en djup tandficka och...
Svar
14
· Visningar
590
Senast: WildHorse
·
Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar...
2
Svar
23
· Visningar
1 947
Senast: Roheryn
·
Foder & Strö Jag kommer snart ha min första omgång med åringar och funderar därmed på hur jag bäst ska ta hand om dem, främst fodret. De får...
Svar
8
· Visningar
405
Senast: Sryoqwe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama