Någon duktig på Orrefors?

Cattis_E

Trådstartare
Som kan berätta något om denna?
Ristad i botten med Orrefors Graal NO 798 H.
Se även bild i nästa inlägg.

Bifogade filer

• IMG_20220810_184821~2.webp
    IMG_20220810_184821~2.webp
    73,5 KB · Visningar: 103
Jag kan tänka mig att H kan stå för Edward Hald. Är den signerad? Tänker att det lär vara skillnad om den är liksom fabriksgjord enligt stilen eller målad av konstnär.
Fiskvaserna brukar generellt gå för runt 3000kr i snitt, lite beroende på storlek/skick.

https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Edward_Hald

(Nej jag är absolut inte expert på Orrefors ska tilläggas 😅 men googla fiskgraal Edward Hald. Det är en ganska känd design)

Senast ändrad av en moderator:
Jag kan tänka mig att H kan stå för Edward Hald. Är den signerad? Tänker att det lär vara skillnad om den är liksom fabriksgjord enligt stilen eller målad av konstnär.
Fiskvaserna brukar generellt gå för runt 3000kr i snitt, lite beroende på storlek/skick.

https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Edward_Hald

(Nej jag är absolut inte expert på Orrefors ska tilläggas 😅 men googla fiskgraal Edward Hald. Det är en ganska känd design)
Jag tror den är signerad ja, det finns något som antagligen är hans signatur. Dock trodde jag det var några konstiga repor i botten först, men maken påpekade att det nog kan vara en signatur....

Dessutom så antyder ju inskriptionen i sig kanske Haal, tror nämligen det är det Het står för.

Orrefors Graal NO 798 H

Senast ändrad:

Liknande trådar

Hemmet Jag ska renovera mitt hus nästa år. Mycket är sånt som jag velat göra sen jag och exet flyttade in för en massa år sedan och har således...
2
Svar
20
· Visningar
795
Senast: MiaMia
·
Hemmet Nu har vi bott i huset i ett år! 😊🎂 Det har gått så fort och vi har ännu inte fått nån snits på det här med förvaring och organisering...
Svar
0
· Visningar
123
Kläder & Bli fin Typiskt sett klassas litet mindre klockor som damklockor och litet större som herrklockor. Klockor med bling betecknas också damklockor...
Svar
16
· Visningar
517
Senast: vilde
·
Hemmet Jag ska flytta in i en nyproducerad lägenhet och behöver hjälp att tolka planritningen. Vad innebär BR 600 och ÖK 2100? Kan det handla...
Svar
4
· Visningar
816
Senast: Breaktown
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCVII
  • Vilket är ert favoritgodis?
  • Gravid som "äldre"

Hund, Katt, Andra Djur