någon byggkunnig här?

Sv: någon byggkunnig här?

När min förra stallägare byggde ligghall grävde han ner stora hinkar ca en halvmeter ner, ställde dit stolpar och gjöt fast dem.

Så gjorde min bonde också, och hallen blåste omkull:). Så nu har han grävt ännu djupare och förankrat bättre.
 
Sv: någon byggkunnig här?

kl

Vi har använt största storleken jordankare och sedan telefonstolpar till det. Telefonstolparna är grövre än jordankaret men vi sågade ur så de passade. Tror vi har 2m mellan stolparna lite drygt. Vi anpassade måttet så att man kunde dela plankorna på mitten och på så sätt slippa spillbitar.
 

Liknande trådar

Anläggning En sak som jag tycker borde debatteras mer är utevistelse och hagar. Jag vet ett antal stall som fortfarande bara har typ fyra timmars...
6 7 8
Svar
141
· Visningar
10 063
Senast: Linda_A
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 626
Hundträning Något luddig trådstart kanske men jag har ett problem med att min ena hund har gjort utfall mot barn i koppel. Med utfall menar jag att...
2
Svar
38
· Visningar
4 325
Senast: Liran
·
  • Artikel
Dagbok Jag är mitt inne i första sommaren med att försöka odla ätbara grejer på min plats. Visst har jag pysslat mycket med trädgård tidigare...
Svar
0
· Visningar
317
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp