N

Naggur

Som en del här säkert vet har jag inte ridit på typ 9 månader eller nått. nån enstaka gång bara.
Naggurs medryttare har ridit han nästan varje dag och tränat stenhårt. tråkigt nog bestämde hon sig för att köpa egen häst och frågade om hon fick köpa naggur. men honom säljer vi inte i första taget<3
Därför köpte hon ett 4 årigt sto och slutade rida naggur.
Vilket resulterade i att jag fick lov att börja rida igen. Åh han e heeelt underbar! Vilken skillnad! Han kan gå i form i alla gångarter, han har flera olika tempon, tölten går att öka!!! ni som sett oss förr vet att naggur i tölt inte går fort=) nu kan han gå på i ett ganska bra tempo=)
Motivationen är på topp! och så fort jag får jobb så jag har råd med lektioner kommer det tränas för fullt=)
Naggur<3

Sv: Naggur<3

Vad roligt!
Hoppas det fortsätter gå framåt lika bra!!
Jag saknar att rida hästen med det stora H.et.. Men förhoppningsvis kommer jag snart att rida henne igen :)

Vilken toppen bra medryttare du måste haft! Verkar ju ha lyft hästen flera nivåer:laugh:
Lycka till med ridningen!

Vad roligt att du kommar igång igen! :)
Medryttaren har ridit Naggen såå jäkla duktigt och utvecklat honom helt sjukt mycket! Hon rider långt mognare än sin ålder!
Vi ses säkert!

/Malin

Åhh grattis till att ha fått en välriden häst.. vist är det roligt?=)

Bilder vill vi ju haa=)

Vad roligt med en förändrad häst. Hoppas det går bättre för er nu.

Vilken toppen bra medryttare du måste haft! Verkar ju ha lyft hästen flera nivåer:laugh:
Lycka till med ridningen!

Ja hon e grymt duktig!!! Tyvärr köpte hon egen häst, men står i samma stall så hon rider naggur lite då och då i alla fall=)

Jaulgreis: Jag har inte ridit pga att jag helt enkelt inte orkat. jag har mått ganska dåligt psykiskt å så har jag en dotter på 1,5 år som behöver min uppmärksamhet. Sen så har vi haft sån otrolig otur med stall. stallägaren kommer på helt plötsligt att dom ska lägga ner osv så vi har flyttat en hel del. Men nu står vi jättebra ochalla är så trevliga=)

Bilder kommer!!!

Det här var verkligen KUL att läsa! Beröm mår man inte sämre av.
Nu när nya hästen står på Ultuna kliniken och blir behandlad så behöver man ngt som piggar upp en aning :(
Naggur är en otrolig häst, vääääääldigt läcker och har aldrig kommit så bra överens med en pålle förr.
Vi har utvecklats så grymt mycket tillsammans, utan honom hade jag idag säkert varit en blyg liten tävlingsrädd fia som förr.
Naggur - number one! ;)

Liknande trådar

Avel Det här är bara spekulationer för kanske 10 år in i framtiden, men vilka hästraser har större chans för att ha mjukare gångarter att...
2
Svar
21
· Visningar
1 546
Senast: Raderad medlem 149793
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 159
Senast: Bison
·
Hästmänniskan Hej! Jag är 14 år och älskar hästar över allt annat (förstås);) Jag behöver tips och råd om hur vida jag ska göra med en svårhanterlig...
2
Svar
28
· Visningar
2 536
Senast: Ceta
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Idag har jag hunnit med mycket ;) Ponnyn har ridits. åkte till ridhuset då ridbanan är stelfrusen och hoppade lite, hon var lite spänd...
Svar
0
· Visningar
491
Senast: Coras star
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • Senast tagna bilden XVI
  • Valp 2025