Nagellackskonst! *Bildtråd*

Sv: Nagellackskonst! *Bildtråd*

Det proffsiga tipset! Men brukar behöva göra i flera omgångar då jag inte har tålamodet till att ha de där små rymdhattarna på fingrarna i längre än två minuter :D

KL

Hur länge brukar era lack hålla sig innan de blir gamla?
När jag tänker gamla menar jag för tjocka.. Om det nu är för att de är gamla eller vad det nu annars kan bero på.. :p

Nagellack kan hålla i flera decennier.
Om de tjocknar är det troligtvis för att de inte riktigt sluter tätt, typ om halsen på flaskan är kladdig eller så. Det kan också vara om man låter flaskan stå öppen länge. Blir det tjocka kan man tunna ut dem med nagellacksthinner.

KL

Fick ett gellack-kit från Depend av min bästa vän i examenspresent igår :D Känns sjukt praktiskt inför mitt kommande jobb i must say. Jag gillar att byta lack ofta men känns som en mycket god idé att kunna stärka upp med gellack och även kunna ha lacket i flera veckor när man inte riktigt orkar pyssla med det flera gånger i veckan. Så tummen upp!

Har nu haft Orlys gellack på i 6 dagar nu utan ett enda problem, depends funkade i några timmar innan det började släppa.

Får hoppas det funkar på mig då :)
Gött att Orlys fungerar bättre för dig än vad Depend gjort :)

Jag upplevde samma sak med Depend! Eller ja, att det började släppa efter första dagen åtminstone.
Är verkligen inte alls samma sak med Mavala som jag vägrar gå ifrån nu :D
Detta håller i åtminstone 5 dagar utan att flagna och då även när man gör "slitiga" saker :)

Men Mavala har väl inget gellack? Eller?
Eller menar du att Depends vanliga släppte direkt? :)

Har många vänner som använder Depeng gellack och deras naglar håller sig fina i flera veckor! Har prövat en gång och mina höll sig i säkert två veckor innan det började bli fult mest för att naglarna växt en del ;) Så hoppas det blir bra för dig med, trevlig present!

Mycket trevlig present, blev jätteglad! :D
Hade nämnt att jag önskat mig det i julklapp av pojkvännen (vilket jag aldrig fick) så hon chansade och köpte och hoppades på att han inte skulle köpa det till mig, haha.

Ni som beställt från nailsupplies nu, hur gjorde ni för att komma undan billigt med frakten? När jag kikade på "estimate" och fyllde i Sverige så blev frakten svinhög (typ 30-130 USD beroende på sätt). Och det blir ju inte riktigt värt...

Jag undrar också. Jag har nämligen 22 lack som vill flytta in hos mig :angel:

Jo, det blir värt det om man jämför med priset de ligger på i Sverige.
I vissa fall kan man komma undan billigare på Ebay, men det brukar vara om man ska beställa färre lack :)

KL

Lite från mig

1497691_636965336366712_979715672_n.jpg

1452150_615839831812596_1507563524_n.jpg

994663_605420636187849_1112598935_n.jpg

1385729_588511614545418_446511346_n.jpg

1010394_557246381005275_118002404_n.jpg

Såhär bor mina lack. Fast långt ifrån alla är upplockade. Har runt 100 lack och då har jag ändå plockat bort 20 :o
1450153_618697014860211_1165504090_n.jpg

har inte läst hela tråden då jag ej orkade såg bara era finna naglar och undrar ni som har äkta långa naglar hur lyckas ha dom långa när ni håller på med hästar? tips..jag bryter mina hela tiden men de växer snabbt..

hade tänkt prova nagelack i vatten men får la ta på mig lösnaglar... http://www.youtube.com/watch?v=798QwA-BJzc

Ååhhhh!! Klickade vidare på liknande klipp som dyker upp och :love:
En helt ny värld har öppnat sig! Nagelack i vatten! Måste låta naglarna växa lite nu så jag kan börja experimentera:D

Va kul! Såg liknande video, men då var det just med lösnaglar, så det var kul att se att det gick med "vanliga" naglar med :idea:

*kl*
Tog bort det svartröda lacket, och fick väl bittert inse att naglarna inte mår så jättebra just nu.. De har egentligen varit skiviga och spröda sedan i höstas. Har kört med Depends nagelvårdskit lite intensivare nu på senare tid och det ser i alla fall ut som att friskare, starkare naglar är på gång. I väntan på dem filade jag idag bort ganska mycket på längden, och smällde på ett lack som jag sedan tidigare vet håller i all evighet, kanske naglarna kan låta bli att gå av då. Körde med Seche Vite som baslack i hopp om att slippa använda så mycket remover när glittret ska bort..

Lacket är från Gina, ser mycket mer "levande" ut i verkligheten. Ett härligt lila och lagom diskret glitterlack. :)

2ep3slz.jpg

Men Mavala har väl inget gellack? Eller?
Eller menar du att Depends vanliga släppte direkt? :)

Haha fel av mig! Missade allt det där med "gel-lack".
så nä, jag använder Mavalas vanliga lack och jag provade Depends vanliga lack :) Håller tummarna för att Depends gel håller bättre!

Kl
20140112_184815.jpg

Blev en snäll lugn nyans idag fast med en liten kisse på :p

Funderar ang detta med gellack,, om det skulle funka som baslack för att skydda mina akrylnaglar mot remover?

Liknande trådar

Hemmet Vi har en liten gästtoa i hallen. Så liten att du just så pass får plats med en toalett och om du sträcker dig fram när du sitter på...
Svar
9
· Visningar
324
Senast: Sar
·
Kropp & Själ ...Men inte direkt överlevnad. Okej en konstig trådstart. Men såhär är det. Mitt arbete måste plötsligt varsla. De sa att 5.5 tjänster... 2
Svar
29
· Visningar
3 215
Senast: Twihard
·
Kropp & Själ Det här kan vara ett känsligt ämne för vissa, men jag känner att jag behöver prata om det här och kanske få några kloka ord/råd... För...
Svar
2
· Visningar
861
Senast: miumiu
·
Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef... 2 3
Svar
42
· Visningar
3 091
Senast: Thaliaste
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka