Nafsande morrande hund vad göra??

J

jyri

Vi har en 2-årig Leonberger vid namn Nikita, hon är jätte trevlig o social på alla sätt.fram tills för några veckor sedan. Vi hade besök utav en 8-årig tjej som nikita helt plötsligt skällde på då hon skulle klappa henne, detta upprepade sig förra helgen då min kusin var på besök med sina två flickor 5 och 7 år som hon också skällde o visade tänderna för men bara barnen inte de vuxna, samtidigt var hon glad o ville själv hälsa vilket hon gjorde när dom kom.. Vi har själva tre killar på 5 månader 10 och 12 år,där har det aldrig varit något problem killarna är det bästa hon vet.. vad göra förutom det självklara att markera att detta beteende är fel vilket vi självklart gjorde då det hände? Tacksam för tips.
 
Sv: Nafsande morrande hund vad göra??

Har ni haft henne sen hon var valp? Eftersom hon inte visar de tendenserna mot dina barn, utan bara mot andras, så kan det varit nåt tillfälle hon fått något tjyvnyp från nån främmande, och helt enkelt blivit rädd och på sin vakt. Annars rådfråga en veterinär så det inte är nånstans hon har ont.
 
Sv: Nafsande morrande hund vad göra??

Har dina barn varit i närheten av de andra barnen när detta beteende visat sig? Om så är fallet kan det mycket väl vara så att hunden vaktat "sina" barn.

Leonberger har ju fortfarande vakt i sig under den lugna goa ytan vad jag vet..

En tanke bara.
 
Sv: Nafsande morrande hund vad göra??

Kan mycke väl vara så att hon vaktar era barn.
kan även vara så att något barn varit stygg vid henne vid något tillfälle.
De är ju hundar som lätt kan bli lite utsatta pga deras lugn o tålamod, barn lär sig snart att de kan göra de mesta med dem.

Om de händer igen så uppsök gärna en vet för att utesluta att hon inte har ont någonstans.

Finns ju vissa lejon som har en hel del vakt i sig.
 

Liknande trådar

Hundträning Något luddig trådstart kanske men jag har ett problem med att min ena hund har gjort utfall mot barn i koppel. Med utfall menar jag att...
2
Svar
38
· Visningar
4 519
Senast: Liran
·
Övr. Hund Vill varna för en lång historia men ska försöka göra den så kort det går. Vi(jag och min sambo) Har två hundar, en liten havanais...
2
Svar
28
· Visningar
6 509
Senast: Dopy
·
Övr. Hund Min tollare fyller 2 år i slutet av mars. Han är en underbar hund med mycket energi och glädje. Vårt (eller egentligen mitt) problem är...
2 3
Svar
50
· Visningar
9 529
Senast: AlmostEasy
·
Övr. Barn Har en son på 6 år. Han är utredd som 4,5 åring för autism,men då han fick normalt resultat på pappret så slogs det bort. Nu började...
2 3
Svar
46
· Visningar
9 655
Senast: Fraegd
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp