Nafsande häst

Mirre

Trådstartare
Min häst har stått ett tag pga av sjukdom, nu är han frisk igen och pigg som satan. :D När vi är ute och går (varje dag typ) s slänger han med huvet *kom igen nu matte och spring-släng* och försöker bita i jacka eller grimskaft för att "få igång" mig. Kul att han vill busa men vill inte att han nafsar. vad ska jag göra åt det?
Säger nej bestämt och sen är det bra, fortsätter han säger jag nej igen mer bestämt och "viftar" ev till lite med armbågen eller repet.
Oftast räcker det med att hålla koll och säga nej och "vifta" med rep/arm när han är på g men vill ju inte behöva gå och vakta honom hela tiden :crazy: Tips någon?

Sv: Nafsande häst

Förhoppningsvis så är han nog superpigg en kortare tag, så vi kan väl anta att det försvinner när han sätts igång. Så jag skulle nog fortsätta att vakta ett tag till. Jag har själv en väldigt skarp gräns för vad en häst får göra med mig och att den hoppar och skuttar för att den är pigg det får man ju köpa. Men så fort den nafsar vid mina kläder så smäller det, för då gick den över gränsen. Så säg till den en gång för alla vad som är acceperat och inte är acceperat.

Senast ändrad:

Liknande trådar

Hästhantering Jag brukar vara ute och gå med grannens islandshäst och han har ovanan att nafsa i luften, men det är riktat till mig. I början...
2
Svar
26
· Visningar
2 741
Senast: Magiana
·
Övr. Hund Våra tonårspojkar var borta några timmar, och så kom dom hem. Hundarna blev som vanligt glada och sprang och hälsade. Sedan kom Ziggy...
Svar
16
· Visningar
3 364
Senast: Blandrastik
·
Hundhälsa Hej! Min Australian kelpiehane på snart 6 år har varit skadad i över 2,5 månad och trots flera veterinär besök och nästan 2 månader på...
2
Svar
28
· Visningar
5 863
Senast: Linda_A
·
Övr. Hund Min tollare fyller 2 år i slutet av mars. Han är en underbar hund med mycket energi och glädje. Vårt (eller egentligen mitt) problem är...
2 3
Svar
50
· Visningar
9 552
Senast: AlmostEasy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar