naffsig 4 åring!

T

Tino

Vi har en liten ponny, som älskar att smaka och naffsa, visst är de ett sätt att upptäcka saker som alla hästar gör i hans ålder, men naffsar mycket mer än vanligt! :cry:

Vi provar med det mesta och har bryr sig inte! :confused:

Svara snälla! :bow:

Sv: naffsig 4 åring!

Hur då provat det mesta? Vad har ni provat?

Jag har en 1 årig valck som lärde sig redan vid 3månader att han innte får bitas och jag använde metoden envishet för så fort han började nafsa sa jag nej och pute bort hans huvud och om han inte slutade så gick jag i från honom vilket han tyckte va hämst synd för dom där meniskorna är hämst bra på att klia.

För mej tog det tre månader men jag tror att det tar lägre tid om en häst har vantsig vid att göra det.

Lycka till.

Senast ändrad av en moderator:

Har själv haft en 3åring som var nästintill ohanterad.Han hade alltså ingen respekt för människor utan gick glatt över en och buffade och bets å uppförde sig rent farligt. Fick rådet av en äldre hästmänniska at "hugga tillbaka". Göra ett hastigt utfall med armen och hugga med handen mot hästen.. det funkade bra för mig. Lärde sig på bara en vecka utan att bli rädd för mig eller handen... värt å prova :)

Liknande trådar

Hästhantering Hej alla, långt inlägg och jag ber om ursäkt men har mycket att skriva. Jag har redan ett konto här på buke, men då detta känns alltför...
Svar
19
· Visningar
1 697
Senast: Freazer
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
15 191
Senast: Juli0a
·
Ridning Hej! (det kanske är fel tråd men hoppas att det är ok) Min dotter har vid två tillfällen denna termin ramlat av en häst som har...
Svar
17
· Visningar
1 746
Senast: mamman
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
2 842
Senast: Lavinia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar