NAF Like Magic, innehåll

Corax

Trådstartare
Är det någon som vet vad NAF's Like Magic innehåller mer exakt?

Någon som gett sin häst och har önskat resultat uppnåtts?
Har doseringen i så fall skett i samklang med övrig foderstat (mineraler)?
 
Vet inte vad det innehåller utöver magnesium.

Gav en dos (spruta) till mitt stressade sto som normalt reagerar rätt bra på magnesiumtillskott, märkte tyvärr ingen skillnad alls. Har två sprutor kvar så jag kommer antagligen testa nån mer gång, kan försöka komma ihåg att skriva här hur det går.... Men är hittils mycket mera nöjd med Vetrocalm från Animalife.
 
Vet inte vad det innehåller utöver magnesium.

Gav en dos (spruta) till mitt stressade sto som normalt reagerar rätt bra på magnesiumtillskott, märkte tyvärr ingen skillnad alls. Har två sprutor kvar så jag kommer antagligen testa nån mer gång, kan försöka komma ihåg att skriva här hur det går.... Men är hittils mycket mera nöjd med Vetrocalm från Animalife.
Tack för svar!
Det finns ju i pulverform som man ger dagligen (det jag tänkte på iom trådstart)och kan tänka mig att effekten blir lite mer 'permanent' än att ge 'engångsdos vid behov'?
Men för vissa funkar ju olika lugnande preparat bra, medan andra inte upplever någon skillnad alls.
 
Enligt kompisens bytta innehåller den:

Dvs, Magnesiumoxid, Grönmjöl (lucern), Johannesört, Humle, Kalsiumkarbonat, Rapsolja, Bryggerijäst, Bockhornsköverfrö, Oligofruktos, Saccharomyces cerevisiae extrakt.

Tyvärr står det inte hur mkt av varje ingredients som används, vilket innebär att det är svårt att veta hur mkt magnesium och kalsium man tillsätter.

Enligt kompisen, som testade över ca 3 månader, kunde hon inte egentligen märka nån skillnad. Men hon fortsätter använda den för den KANSKE hjälper. Lite. Ändå. Kanske.
 
Enligt kompisens bytta innehåller den:

Dvs, Magnesiumoxid, Grönmjöl (lucern), Johannesört, Humle, Kalsiumkarbonat, Rapsolja, Bryggerijäst, Bockhornsköverfrö, Oligofruktos, Saccharomyces cerevisiae extrakt.

Tyvärr står det inte hur mkt av varje ingredients som används, vilket innebär att det är svårt att veta hur mkt magnesium och kalsium man tillsätter.

Enligt kompisen, som testade över ca 3 månader, kunde hon inte egentligen märka nån skillnad. Men hon fortsätter använda den för den KANSKE hjälper. Lite. Ändå. Kanske.
Ja det är det som man kan hitta på nätet också men jag är intresserad av mer exakta mått.
Även jag har en vän som ger det till sin häst och hon har märkt Stor skillnad till det positiva. Sen är ju frågan om hästen hade brist på Mg/Ca i grunden eller problem med magen som jästen avhjälpte?
Örterna är jag helt okunnig på.

Jag får väl maila NAF och höra med dem.
 
Tack för svar!
Det finns ju i pulverform som man ger dagligen (det jag tänkte på iom trådstart)och kan tänka mig att effekten blir lite mer 'permanent' än att ge 'engångsdos vid behov'?
Men för vissa funkar ju olika lugnande preparat bra, medan andra inte upplever någon skillnad alls.

Ja, jag har inte testat pulverformen. Ger "vanligt" magnesiumtillskott till vardags, det har bra effekt på mitt sto. Men behöver extra "lugnande" vid vissa situationer.
 

Liknande trådar

Foder & Strö Ok, här kommer ett riktigt I-landsproblem. Jag var i kontakt med Kr@fft runt årsskiftet, för att be om provpåse på Plus Protein. Detta...
2
Svar
34
· Visningar
3 523
Senast: Habina
·
Hästvård Vid två tillfällen det senaste halvåret har min häst fått allergiska reaktioner. Först av sin ETL-gjord, bara där plattan (någon som vet...
Svar
1
· Visningar
671
Hästvård Eftersom jag inte har något att göra och lite tankar att skingra sitter jag här på lördagskvällen och nördar ner mig i min hästs...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
8 803
Hundhälsa Okej jag behöver hjälp, ju mer jag grotta ensam desto svårare blir det. Jag ska byta foder till Emiron, hans mage är inte vad den borde...
2
Svar
24
· Visningar
5 284
Senast: calm
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp