Näring i fjolsårsgräs?

alice

Trådstartare
Jag undrar kort och gått vad det är för näring (ffa energi o protein, ej siffror) i fjolårsgräs? Finns det någon näring kvar över huvud taget?
Jag är inte ute efter att räkna på det i foderstaten utan är bara nyfiken.

//Alice
 
Menar du gamla tuvor med visset gräs så, nej det finns ingen näring att tala om i det men det ger sysselsättning åt både mage o hjärna.
Kanske man ska varna för ökad parasitfrekvens om hästen går o tuggar i gamla rator (= gräs som växt sig högt vid skithögar). Blir dom hungriga tillräckligt eller uttråkade så äter dom detta också till slut och då är det väl inte så bra.
 

Liknande trådar

  • Låst
Anläggning Nu är jag nyfiken på hur ni tänker! Själv kan jag se båda sidor här, men scenario: När jag flyttade in min häst i det stall hon står i...
6 7 8
Svar
149
· Visningar
10 970
Senast: Görel
·
Övr. Katt Så jag har ett fritidshus på landsbygden och en katt som inte är så väl anpassad till livet i utomhus. Men hon är ändå väldigt nyfiken...
2
Svar
23
· Visningar
1 188
Senast: GoLightly
·
Hundhälsa Hej där, Jag har en shiba som är okastrerad på nästan så exakt 2 år, han har betett sig väldigt konstigt de senaste 2 veckorna. Vi...
Svar
0
· Visningar
726
Senast: ryujaneiro
·
Foder & Strö Jag skulle behöva lite kloka åsikter om foder till en liten krabat :confused: Lånar en liten shettis som sällskap till mina storhäst...
2
Svar
20
· Visningar
2 349
Senast: CFrisk
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Provridning
  • Fjordingtråden
  • Dressyrsnack 17

Omröstningar

Tillbaka
Upp