boccia

Trådstartare
När berättade ni för föräldrarna om er graviditet? När jag väntade första barnet berättade jag relativt tidigt för min mamma (var tvungen att undersöka min häst, ev. även röntga, så på väg in till Skara så sa jag bara att "blir det röntgen så får du gå in med honom"). Nu väntar jag barn nr 2 (är i v14), och vi har tänkt vänta med att berätta tills efter UL (så vi vet om det är 1 el. 2, jag har tvillingar i släkten på mammas sida på flera ställen), men nu känns det nästan lite taskigt att hålla tyst så länge. Var hos mamma hela dagen idag, och gick med en tjock stickad tröja på mig inomhus för att hon inte skulle se något.... Det är lättare att hålla det hemligt för mina svärföräldrar, eftersom de bor 60 mil bort och inte är här så ofta. Har även 2 av mina 3 systrar i samma lilla stad som jag bor, så det gäller att hela tiden tänka på vad man har på sig, när som helst kan de dyka upp pakom nästa hörn...

Känns jobbigt att veta att man inte kan säga något innan 19/11, men eftersom det är så vi vill ha det (allrahelst min man) så är det ju så det måste bli... *suck*

Nå, när berättade ni? Hur skulle ni reagera om era barn höll så länge på nyheten?
 
Sv: När???

Jag sprang hem till mamma och skvallrade samma dag jag plussat :D Tänkte att om det inte skulle gå vägen ville jag ha hennes stöd iallafall.
 
Sv: När???

Pappa fick veta det ungefär i vecka 8 tror jag. Hade tänkt hålla på det längre men det blev rätt svårt då vi jobbar på samma jobb o träffades typ dagligen.
Mamma fick veta det i v 10 eller 11 tror jag. Just innan inskrivningen iaf.
 
Sv: När???

Hm.. jag tror att jag själv vetat det i ca 2 veckor innan jag berättade. Så nån gång i v 9 typ.
Men jag befann mig utomlands och jobbade, kände ingen där förutom sambon som jag kunde prata med och kände att jag behövde mammas stöd. Hon har ju ändå gått igenom det själv 3 gånger. :D
 
Sv: När???

Jag berättade samma dag (2 min efter) att jag visat positivt.

Resten av släkten efter UL.
 
Sv: När???

Eftersom jag bor 50 mil från mina föräldrar och ville berätta det öga mot öga för dom så fick de veta bland de sista.

Tog nog nästan 1 1/2 månad från det att jag själv fick veta.
På jobbet visste alla på en gång, jag mådde så illa att det var lika bra att de viste varför, och skulle det gå åt skogen så ville jag att de skulle veta varför jag var ledsen också.
 
Sv: När???

Knapplån

Jag berättade för mamma först med min första. Pappan fick reda på det när han slutat jobba. Denna graviditeten tog jag testet när pappan till den nye var hemma... Sedan ringde jag mamma och min syster. Har alltid berättat det direkt för min familj och vänner. Tycker inte att det är något hemligt. Pappan till den nyehar berättat för sin familj och närmsta vänner.
 

Liknande trådar

Hundträning Något luddig trådstart kanske men jag har ett problem med att min ena hund har gjort utfall mot barn i koppel. Med utfall menar jag att...
2
Svar
38
· Visningar
4 183
Senast: Liran
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
23 692
  • Låst
Relationer Gammal användare, men nytt konto, mest på grund av att jag... vet inte, men nästan skäms över mina egna tankar? Jag vet att det finns...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
22 841
Senast: Gunnar
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
33 527
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Födda -21
  • Dressyrsnack 17
  • Ponnyer på (nästan) fri tillgång?

Omröstningar

Tillbaka
Upp