När det inte är roligt längre

Sv: När det inte är roligt längre

Nu har jag riktig ångest över hur jag ska göra :confused:
Ponnyn åkte ut på annons, fick flera svar. En jätterar tjej kom o prövade ganska direkt, hon fastnade o vill köpa. Besiktning är bokad på torsdag.
Han har vilat sen i måndags pga mycket annat med jobb köp av ny hund mm. Men idag åkte jag upp o red, kände inte för det o hade inga krav på varken mig eller häst o det gick så jäkla bra!!
Han var superfin från början till slut, stadig i formen, även i traven som är hans svåra bit. Rund galopp, kunde rida fram o ta tillbaka med mini hjälper, bytena satt som en smäck. Hela ridpasset var kanon.
Jag myste med honom efteråt, pysslade i stallet, städade sadelkammaren, mockade ridbanan. Jag älskar att gå runt o smågreja sådär :)
Nu känner jag mig helt ställd. Tänk om jag ångrar mig resten av livet, han passar mig ju så himla bra. Det är en så jäkla trevlig häst på alla sätt. Åh, att jag måste vara så förbaskat krånglig med allting!!!
 
Sv: När det inte är roligt längre

känner du att det är hästen för dej så vänta. köpare kommer fler om det skulle va så. är du osäker på om det verkligen är hästen för dej så sälj, då är det nog inte rätt.
 
Sv: När det inte är roligt längre

men det låter som om du vill behålla innerst inne. kan hända du fick en aha-upplevelse sist du red?
 
Sv: När det inte är roligt längre

Jag vet att det är hästen för mig, det är inte så att jag vill byta ut honom mot ngn annan. Jag har bara tappat glädjen sugen för att rida o träna o då har det inte gått dåligt tidigare.
Men idag kom det verkligen tillbaka sanmtidigt är jag rädd att jag ska ledsna igen.....
 
Sv: När det inte är roligt längre

Kan du inte prova att låna ut honom några månader först för att se hur det känns?
 
Sv: När det inte är roligt längre

Känner du att du velar så mycket tycker jag att du ska avvakta. Du behöver ju inte vara rädd för att tröttna igen, du kan alltid sälja hästen vid ett senare tillfälle. Ge det lite tid istället och försök att inte känna efter så mycket! Känner du dig fortfarande less efter ett par/några månader kan du lägga ut en annons då, men du behöver inte ångra att du inte sålde tidigare. Helt klart värre att inte kunna få tillbaka den häst man verkligen klickar med.

Jobbigt att känna så som du gör men ha inte för bråttom skulle jag säga. Hoppas att du kommer fram till något du kan känna dig lugn med :)
 
Sv: När det inte är roligt längre

håller med Gelina. precis vad jag tänkte.
gör bara vad du känner för nu och inget mer.
 
Sv: När det inte är roligt längre

Kolla om tjejen som var sugen på att köpa kan tänka sig foder då? :)
 
Sv: När det inte är roligt längre

Foder är inte aktuellt.
Tror inte så många vill låna o riskera att jag tar hem honom efter en vecka....
 
Sv: När det inte är roligt längre

Jag tycker du ska vänta lite. Om så många hörde av sig nu kommer de höra av sig senare. Njut lite av din häst nu och rusa inte in i nåt.

Jag känner inte dig, så ta inte illa upp, men det känns som att du har en tendens att ta väldigt snabba beslut. Det är ju oftast bra, att lita på sin första känsla, men nu kanske du ska stanna upp och bara vara i denna glada känslan du fick.
 
Sv: När det inte är roligt längre

Jag tar inte illa upp, det är precis så jag är. Stormar fram genom livet utan att tänka...
 
Sv: När det inte är roligt längre

Det är nog oftast bra, jag är tvärtom. Herregud, jag hade en obrukbar häst i 6 år för att jag inte kunde bestämma mig för hur jag ville göra, i efterhand kan jag ju tycka att varken hon eller jag tjänade på det...

Men nu kanske du ska vänta lite, landa lite. Tänker lite på hur du ångrade dig om Pluto, du kanske står och ångrar dig i höst om du säljer denna fina häst nu.
 
Sv: När det inte är roligt längre

Ja det är ju inte bra när det blir för mycket åt det hållet heller.
Blir bara så trött på mig själv, jag lär mig inte av mina misstag heller. Är så himla impulsiv med allting. Min man bromsar o tänker efter som tur är men det här är ju mitt beslut o mitt intresse.
 
Sv: När det inte är roligt längre

Foder är inte aktuellt.
Tror inte så många vill låna o riskera att jag tar hem honom efter en vecka....

Finns det ingen i din närhet som vill låna hästen då?
Någon som du känner och kan lita på?

Det är iaf för mig en jäkla skillnad att låna ut hästen till en vän jag känt sen länge och litar på än att låna ut till vilt främmande människa.

Jag frågade den jag person jag mest ville skulle låna min häst, samtidigt som jag trodde att hon med största sannolikhet skulle säga nej faktiskt sa ja att hon ville låna min prins.
Då kan det ju bli en bra lösning trots allt :)
 
Sv: När det inte är roligt längre

Foder är inte aktuellt.
Tror inte så många vill låna o riskera att jag tar hem honom efter en vecka....

Skriv kontrakt på ett visst antal månader, så har du den tiden att tänka över hur du vill göra och om du vill ha tillbaka hästen eller om du vill förlänga fodervärdsavtalet. Har du kontrakt kan du inte ta tillbaka hästen efter en vecka - och då är det lättare att hitta någon som vill ha hästen. Även om framtiden är oviss, så är det ett tillfälle för dig att fundera och för fodervärd att fundera över om hästen passar även för denne. Kolla med hon som ville köpa om hon i stället kan tänka sig ha hästen på foder i början.
 
Sv: När det inte är roligt längre

Har bestämt mig för att avakta. Köparen blev inte glad, o det kan jag förstå...
Ska pröva en ny tränare i veckan, hoppas det kommer fungera bra så jag kan få igång motivationen lite. Ha lite privatträningar att se fram emot :)
 
Sv: När det inte är roligt längre

Har bestämt mig för att avakta. Köparen blev inte glad, o det kan jag förstå...
Ska pröva en ny tränare i veckan, hoppas det kommer fungera bra så jag kan få igång motivationen lite. Ha lite privatträningar att se fram emot :)

:bow::bow:

Tror jag är klokt:)
 
Sv: När det inte är roligt längre

Har bestämt mig för att avakta. Köparen blev inte glad, o det kan jag förstå...
Ska pröva en ny tränare i veckan, hoppas det kommer fungera bra så jag kan få igång motivationen lite. Ha lite privatträningar att se fram emot :)

Jag tror att du är inne i en "fas".

Jag skulle vänta o se om lusten kommer tillbaka.

Har du tävlat denne?

det kanske ger en helt annan erfarenhet- att allt klickar som hemma. Vem vet;)

Jag skulle ge det en chans.

Lycka till
 
Sv: När det inte är roligt längre

Har bestämt mig för att avakta. Köparen blev inte glad, o det kan jag förstå...
Ska pröva en ny tränare i veckan, hoppas det kommer fungera bra så jag kan få igång motivationen lite. Ha lite privatträningar att se fram emot :)

låter som en klok idé. tror på axels teori där om fas och tävling
 
Sv: När det inte är roligt längre

Jag har precis kommit tillbaka till hästeriet efter 3 månaders uppehåll.

Jag hade samma känsla som du, hade ingen lust, det var bara jobbigt och frustrerande att vara i stallet. Jag mådde psykiskt Skitdåligt i vintras (har ånget och depression) och min häst var rena rama katastrofen att rida, panikrädd och bara skenade och stack, han var stel som en fiolsträng och exploderade i varje ridpass. Jag saknade min gamla underbara ponny som var min själsfrände och jämförde hela tiden min nuvarande häst med henne och hur dum och jobbig han var, jag ville bara ha tillbaka min gamla lurvtant! Jag mådde dåligt och eftersom hästen var inne i en dålig period så gav jag honom ännu mer dålig energi som bara gick runt i en enda stor ond cirkel tills det bara exploderade av skitenergi!

Var i stallet för första gången på 3 månader för en vecka sedan, lycklig och glad var jag, hästen var sitt vanliga gamla underbara jag (nästan:p) och ridpassen gick som en dröm! Även fast han stått i 3 månader och blivit lite igångsatt av några vänner så var det som att rida honom i full kondition! Avslappnad, mjuk, följsam, energisk, ambitiös fantastisk!! Mycket tack vara mitt lugna inre!

Så jag tycket att du ska ta en paus! Låt hästen komma ut på vila och grönbete eller låt någon kompis ta hand och motionera honom, skippa stallet och Allt som har med hästar att göra. Jag saknade inte min häst alls tillslut, men jag har aldrig älskat honom så mycket som när jag kom tillbaka till honom, han är verkligen världens näst underbaraste! Jag har liksom bara på den här veckan köpt nya saker till honom för 2000kr och är jätte taggad på att börja träna och kanske tävla lite till hösten om det passar herrn.

Don't know what you got till it's gone
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Jag skaffade min älskade häst för snart 2 år sen och är i stallet varje dag och älskar det. Tyvärr är det konstant någonting i...
Svar
14
· Visningar
1 118
Gnägg Jag vet inte om jag valde rätt ämne nu. Och ursäkta om det är en dum fråga! Men jag undrar hur man gör ifall man bara har två hästar på...
2 3
Svar
46
· Visningar
4 239
Senast: L(i)FE
·
Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
12
· Visningar
1 041
Min häst är utlånad till en fodervärd och det funkar väldigt bra. Hon är med på dressyrträningar och står i kö till en privat hoppgrupp...
2 3
Svar
42
· Visningar
6 062
Senast: animalasia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp