När började era bebisar krypa?

Acses

Trådstartare
Li är 7 veckor på lördag, och jag kan väl inte säga att hon kryper men hon krälar fram ganska friskt. Igår la jag henne på filt på golvet i v-rummet när jag var tvungen att duscha, och på de 10 minuter jag var borta hade hon lyckats ta sig nästan 2,5 meter fram till våran, i Li's ögon väldigt spännande och röda soffa. Jag har ju märkt att det blir lättare och lättare att få henne att ta sig fram för egen maskin om man lockar med någon fint framför henne, men att hon kunde sparka sig så långt hade jag ingen aning om. Så nu lär det bara gå "utför", kan jag tänka mig! :)

När började era bebisar krypa?

(har försökt förklara för bebis att hon inte behöver växa mer nu! Men hon lyssnar inte! :p )
 
Sv: När började era bebisar krypa?

Haha... Jag tror min lille ca 10v kille är väldigt bekväm av sig el. har fullt upp med att växa för han gör inget "onödigt" :o

T.ex leendena, här på buke har man ju sett när Pmm, Irpa S, Cosmic Q m.fl:as bebisar ligger & smajlar som värsta fotomodellerna & vad gör min kille, ? , jo, han drar bara lite försiktigt på ena mungipan i en tiondels sekund ;)

Nu har han äntligen släppt fram några riktiga smajl sen ett par veckor.

Och lägger man honom på golvet (med mjukt underlag ) så ser han smått förudmjukad (stavn?), liksom, hörru morsan, här kan man ju inte ligga:mad:
 
Sv: När började era bebisar krypa?

Saga ligger och skriker när vi lägger henne på mage.. Kör ner hela huvudet i filten och illvrålar. Däremot ligger hon gärna på mage på mig eller sambon.

Vi började fundera lite på när de skall börja vända sig. Saga gör inte många försök till det.. När hon ligger på filten har hon fullt upp med att tjöta och smila..

Jag tror hon kommer ta sig fram i världen med ett leende..
 
Sv: När började era bebisar krypa?

Barn 1: Kröp inte förrän efter han lärt sig gå, å andra sidan gick han obehindrat när han var 8 månader.

Barn 2: Lärde sig krypa vid 10 månader (gick vid 18 månader).

Barn 3: Kröp vid 6 månader och gick vid 10.
 
Sv: När började era bebisar krypa?

Haha... Jag tror min lille ca 10v kille är väldigt bekväm av sig el. har fullt upp med att växa för han gör inget "onödigt" :o

Min Emil är ganska så bekväm av sig han osså, gör ingenting i onödan. Inga som helst försökt till att åla sig fram, vända sig el dyl ännu iaf. Ligger mest bara och jollrar & sprattlar med benen som en fisk. :D
 
Sv: När började era bebisar krypa?

Saga ligger och skriker när vi lägger henne på mage.. Kör ner hela huvudet i filten och illvrålar. Däremot ligger hon gärna på mage på mig eller sambon.

Precis sådär är Emil osså, fullkomligt HATAR att ligga på mage själv på en filt. Det går inte, bara skriker. :crazy:
 
Sv: När började era bebisar krypa?

Vi var ju såklart tvunga att lägga Saga på filten. Hon vände sig från mage till rygg för första gången.. Hon gjorde det tre gånger.. Jippie!

Men undertiden skrek hon och var skitsur.. Nu gosar hon med pappa i sängen..

Några intentioner att krypa fanns där inte.. :o
 
Sv: När började era bebisar krypa?

Arvid rör sig inte framåt så mycket, dessto mer i sidled. Ibland när man lämnat honom på golvet några minuter så har han huvudet där han hade fötterna innan. Fast det är bara när han ligger på mage.

Vända sig försöker han med, men lyckas inte. Mest när han ligger på rygg!
 
Senast ändrad:
Sv: När började era bebisar krypa?

Min son var väl 8 månader när han kröp ordentligt. Då hade han ålat sig ett bra tag redan, men absolut inte så tidigt som vid 7 veckor!
 
Sv: När började era bebisar krypa?

Stoffe började krypa ordentligt när han precis var 6 månader, stod upp med hjälp av bord och annat och tog sig upp själv gjorde han precis innan han var 7 månader. Nu väntar jag bara på att han ska börja gå också... Jag saknar tiden då han inte kröp... Då kunde han inte ta alla saker man har....
 
Sv: När började era bebisar krypa?

Min pojk var väldigt sen med att börja ta sig fram. BM sa att det var för att han var så stor o tung.. (10kg vid 4 mån)

Började hasa när han var runt halvåret..

Kröp gjorde han inte förrän han var 1 år o 3 dagar..

O gick gjorde han när han var 15 månader.
 
Sv: När började era bebisar krypa?

Loke ålar sig framåt när han ligger på mage. Oavsett om det är på filten eller om det är på pappa.
Han kan stå sj en pyttestund, samma sak med sitta.
 
Sv: När började era bebisar krypa?

Dottern började åla sig fram med armarna för ett par veckor sedan. Hon är fyra månader nu. Fort går det också. :o
Såvida hon inte anser att det är bättre att åla än krypa, så kommer hon väl snart få mamma att behöva jaga henne runt i lägenheten, när hon ska krypa runt och utforska alla vrån. :D

Hon vände sig från rygg till mage när hon var 3½ månad. Samma från mage till rygg.
Men det är sällan hon vänder från mage till rygg. Roligare att ligga på magen.
Hon vänder sig till sidan eller mage när hon sover numera också.
 
Sv: När började era bebisar krypa?

Rasmus hatar att ligga på mage, ibland går det bra och då tar han sig oxå framåt genom att kräla och sparka.

Men det han älskar mest är att stå upp och hoppa i ens knä, jag bara längtar tills han blir stadig nog för hoppgungan för man blir lite trött av att hoppa 5½kgs bebis i ens knä i typ 20 minuter.
 
Sv: När började era bebisar krypa?

Min snart 8 mån kryper inte. Han kan ställa sig på knä och gunga lite, men han hatar magläge så efter någon minut så rullar han runt till ryggläge. Det är rätt skönt att veta var han är så jag gör inget för att "skynda" på krypningen, så därför lägger jag inte honom på golvet så , han rullar ändå bara över på rygg och så vill han upp.
 
Sv: När började era bebisar krypa?

Men det han älskar mest är att stå upp och hoppa i ens knä, jag bara längtar tills han blir stadig nog för hoppgungan för man blir lite trött av att hoppa 5½kgs bebis i ens knä i typ 20 minuter.


Oj vad jag känner igen det där, Emil är aldrig så glad som när han får hoppa i någons knä. :D Men jobbigt är det.:angel: Hoppgungan bara väntar på att få börja användas, hoppas verkligen att han kommer & gilla den, men det tror jag. :)
 
Sv: När började era bebisar krypa?

Nova har rullat och ålat sig fram sen hon va väldigt liten. hon tog sina första riktiga krypsteg med knän och händer när hon va 5,5 månad
 
Sv: När började era bebisar krypa?

Elis började krypa när han var elva månader, innan dess rullade han runt. Runt, runt, runt, och ganska duktigt kunde han räkna ut vart han skulle. Man skrattade som tokig åt det, för det såg verkligen helt knäppt ut, han höll på med rullandet i kanske tre - fyra månader.

Alvin är fem månader och pja, har inget intresse av att krypa han heller. Liksom Elis blir han ilsk när man lägger honom på mage, rullar han däremot över själv så går det bättre, och han kan ligga i alla fall en minut utan att bli superarg :D
 
Sv: När började era bebisar krypa?

Läste om en bebis som var som en död fisk på rygg, och en dag när dens storebror rulla en boll på golvet vände bebisen runt, ställde sig upp och gick efter bollen :eek:
 
Sv: När började era bebisar krypa?

Lova ålade vid 4 månader (innan hatade hon ligga på mage)... kröp i raketfart vid 7 månader... gick utan stöd vid 11 månader...
 

Liknande trådar

Övr. Barn Har en son på 6 år. Han är utredd som 4,5 åring för autism,men då han fick normalt resultat på pappret så slogs det bort. Nu började...
2 3
Svar
46
· Visningar
9 593
Senast: Fraegd
·
Gravid - 1år Jag känner inte att jag tycker om mitt barn längre. Hur överlever man det? Jag älskar honom och skulle offra livet för honom när som om...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
25 058
Senast: Amk
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok 2016 var året då jag äntligen fick ett hem. Tidigare hade jag bara haft bostäder, högst osäkra sådana och med resultatet att jag fick...
Svar
0
· Visningar
2 312
Senast: Magiana
·
Relationer Jag vet inte vad jag ska ta mig till just nu:cry: Mitt liv är kaos just nu, allt som kan gå fel har gjort det:cry: Allt började för lite...
2
Svar
20
· Visningar
4 765

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp