När börja blöjlöst?

Sar

Trådstartare
Mina två tjejer är strax över två år och klarar hela kvällar hemma att gå utan blöja och hinna springa till pottan. På förskolan är ena tjejen för det mesta torr i blöjan (går på pottan varje blöjbyte), Den andra tjejen har varit i en nejperiod och inte velat sitta på pottan lika ofta på förskolan sista veckorna, vi har nu tipsat om att erbjuda lilla toaletten istället.
Hur "torra" måste de vara för att vi ska våga prova blöjlöst på dagis?
När de är ute och leker lär de behöva blöja, då är det tveksamt att de hinner säga till. Vi vill inte ställa till trassel för vår underbara personal med en massa nedkissningar men det känns ju som att de tecknar för att klara sig utan. Jag ska givetvis prata med personalen men jag undrar hur ni skulle resonera?
 
Sv: När börja blöjlöst?

Våran personal frågade om vi hade tagit bort blöjan hemma för på dagis var han redan torr... Han har blöja kvar, men den är nästan alltid torr, förutom efter sovningen.

Jag skulle prata med personalen, kanske prova ett par dagar och se, just på dagis har de ju så mycket rutiner så det brukar vara enklare än hemma. Ialla fall för oss, hemma glömmer Fredrik bort att säga till och vi glömmer att fråga, men när vi var i sommarstugan så var blöjan torr nästan hela dagarna...
 
Sv: När börja blöjlöst?

Jo, jag får nog ta ett snack med dem för att höra vad de säger. Man vill ju heller inte skynda på något men de har börjat försöka blöjvägra nu här hemma få det verkar vara dags. Tack för ditt svar.
 

Liknande trådar

Småbarn Följande har hänt: Jag träffade en föredetta anställd (slutade relativt nyligen) på min dotters (2,5 år) förskola idag. Hen arbetar...
2
Svar
21
· Visningar
3 748
Senast: Sar
·
Småbarn Saga har under de sista sex månaderna haft problem med sin mage. Hon går från att ha ok konsistens på "nr 2" till att bara få ur sig...
2
Svar
24
· Visningar
5 094
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp