När bebisen ligger nedåt

Sv: När bebisen ligger nedåt

Jag slår ett slag för Xylocain. Köpte det idag..och jag lovar, man blir INTE besviken ;) :D
 
Sv: När bebisen ligger nedåt

Har köpt nån halväcklig dryck på apoteket i dag man ska dricka. Tydligen ska detta göra underverk....vi får se ;)
 
Sv: När bebisen ligger nedåt

Ja, vad vare hon sa sist..typ 117, eller vare 115 ?! Ja, i vart fall inte mer. Inte så det var superkris, men det hade gått ned litegranna sen sist och ändå hade jag börjat äta dubbel dos tabletter.
 
Sv: När bebisen ligger nedåt

typ 117, eller vare 115 ?!

Det är inte så himla dåligt, tycker jag. Om problemen med hård mage fortsätter skulle jag faktiskt ha nöjt mig med en tablett om dagen.

Jag hade 113 vid inskrivningen. Har ätit en tablett om dagen hela tiden. Ett tag var jag uppe i 121, men den senaste månaden har det minskat igen, så nu sist (vecka 39) hade jag 114. Men min bm tycker det är ett hyfsat bra värde i alla fall, och att jag ska vara nöjd med att det åtminstone inte är lägre än vid inskrivningen.

Förra graviditeten låg jag lägre. Hade 101 som lägst. Men då klarade jag bara att äta en Niferex var tredje dag. Om jag åt fler funkade magen inte alls.
 
Sv: När bebisen ligger nedåt

Jag hade runt 135 vid inskrivningen och 118 innan Förlossning. Vad man bör ha står alltså i relativitet mot vad kroppen är van att ha, hur man mår om det blir för lågt t ex om du förlorar mycket vid förlossningen. Därför är det bra försöka ligga högt. Under 95 får det inte gå. Hur långt har du kvar? Jag skulle nog gått ner på 1 om dan...
 
Sv: När bebisen ligger nedåt

Man kanske får inse att alla barnmorskor resonerar högst olika tror jag. Ska nog ta 1 tablett hädanefter tror jag. Bäst för alla kroppsdelar tror jag ,)
 
Sv: När bebisen ligger nedåt

Är det mig du menar ? BF 11: e december. När jag blev rekomenderad att äta 2 st/dag hade jag känt mig ganska så trött innan. Men å andra sidan vette tusan om jag blev så värst piggare med 2 st/dag. Nä, jag drar nog ned.
 
Sv: När bebisen ligger nedåt

Jag hade 112 och blev ordinerad 2 niferex/dag.
Jag vägrade och magen strejkade, fick t.om hålla upp med dom någon vecka för att få igång magen ordentligt.

Vid nästa BM-besök hade jag ökat till 130 !! Trots bara en tabl. + uppehåll.

Nu sist hade det sjunkit lite igen (till 122), men det var visst helt ok.

Det verkar som att olika BM har olika åsikter angående värdena.
Min sa att om jag inte ökat från 112 skulle jag kanske behövt sprutor.
 
Sv: När bebisen ligger nedåt

Jag skrev fel värden...Var till BM i dag, och förra gången låg det på 112. Men i dag låg det på 127 :D. Snacka om uppsving. Så nu tyckte hon (tack å lov) att jag kunde dra ned...åtminstone varannan dag. Min BM har aldrig sagt nåt om sprutor..varför skulle man behöva det när man ligger på 112 ?? Hon har sagt nåt i stil med, det ska väl helst inte understiga 100 eller nåt sånt.
 
Sv: När bebisen ligger nedåt

Vad skönt!

Själv fick jag sluta äta niferex (åt varrannan dag) för mina järnvärden var så höga! Hade 146 vid inskrivningen, som lägst 119 i v.18 och sen i v.38 hade jag 149 :angel:

Vi har väldigt hög järnhalt i vårt vatten, kanske ska börja tömma brunnen och sälja i 50 cl petflaskor till gravida...
 
Sv: När bebisen ligger nedåt

Min BM har aldrig sagt nåt om sprutor..varför skulle man behöva det när man ligger på 112 ?? Hon har sagt nåt i stil med, det ska väl helst inte understiga 100 eller nåt sånt.

Antagligen var det aktuellt med sprutor om det sjönk ännu mer.

Jag vet faktiskt inte riktigt vad det är för sprutor, men som jag förstod så får man hämta ut dom själv på apoteket och sen åka till BM eller distriktsköterska och få dom.
Någon sa att det var i dropp, men jag har ingen aning.
Ska iaf vara väldigt dyrt.

Vissa får även ta det om man inte "tål" tabletterna.
 
Sv: När bebisen ligger nedåt

Förra barnet så åt jag två tabletter / dag, ändå så var järnvärdet under 100 veckan innan förlossning. Eftersom det var så nära förlossning så gjordes inget. Nu äter jag en tablett /dag, lågg på 118 vid inskrivning är nu i v 18+1, har inte tagit prov sen inskrivning så jag vet inte hur det är nu. Ska dit om ngn vecka då får jag väl se om det behövs mer niferex
 

Liknande trådar

  • Låst
Kropp & Själ Tänkte att jag börjar med att dra lite snabb bakgrundsfakta för att göra dagens situation tydligare: Är rent allmänt väldigt smärttålig...
9 10 11
Svar
207
· Visningar
22 482
Senast: LenaH
·
L
Övr. Barn Ja, jag har skaffat ett anonymt nick. Även om jag inte är jättekänd här på Bukefalos är sambons båda systrar och mamma här inne och de...
2
Svar
29
· Visningar
9 739
Senast: mimmipigg
·
Hästhantering Har ni några förslag på hur man på bästa sätt löser denna situation: Jag har en häst, en kallblodstravare född 99, vallack. Han har...
2
Svar
20
· Visningar
4 017
Senast: Heulwen
·
Gravid - 1år Nu har jag äntligen fått ner förlossningen i nån form av text :D Har inte läst igenom utan kladdade bara ner allt, får finjustera sen...
2
Svar
39
· Visningar
4 302

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp