När bebisen ligger nedåt

Mynta2

Trådstartare
Har för mig någon skrev att, när bebisen vänt sig nedåt så kan det emellanåt kännas som tusen nålar i muffen...:angel:

Här vände sig bebisen för ca 1 månad sen, då var huvudet rörligt, förra veckan var det ruckbart. Och emellanåt känns det som någon vrider tusen nålar (det man gör på armen ni vet ;)...mellan benen på mig och samtidigt strålar det ut i ena benet. Är det samma känsla ni hade ? Skitont gör det, fast går ju över på en tiondelssekund. Är det för babyn rör på huvudet hit å dit ?

Sen en pinsam fråga...hur många fick problem med hemorojder INNAN förlossningen :o. Om man inte lyckas bota dom innan, kan det vara nåt som ställer till problem sen vid och efter förlossningen. Menar att, trycket blir ju ganska mycket mer i och med förlossningen. Och som det är nu vill jag bara gråta och aldrig mera gå på toa :cry:
 
Sv: När bebisen ligger nedåt

Har för mej att apoteket har nåt för hemorrojder. Det är ingen höjdare. Är de små kan det funka med lite vaselin innan du ska göra nr 2. Och se till att du inte blir förstoppad. (ja jag vet skitlätt när man är gravid och ens tarmsystem har ett eget liv men ändå...)

Min bebs har nog inte fixerat sej än så jag har inge bra svar på det där.
 
Sv: När bebisen ligger nedåt

Jag har läst att det är när barnet fixerar sig som det känns som tusen nålar.
 
Sv: När bebisen ligger nedåt

Hoppas då...intressant. det har börjat kännas som nålar de senaste dagarna bara.
 
Sv: När bebisen ligger nedåt

Så kändes det när min son fixerade sig. Som tusen nålar och ibland strålade det ner i benen.

Speciellt på kvällen lagom tills man precis somnat :crazy:
 
Sv: När bebisen ligger nedåt

Jag fick aldrig den där tusen nålar känslan när jag var gravid. Men när jag var hos bm veckan innan förlossningen så var huvudet fortfarande lite ruckbart, så det kanske är därför.

Angående hemorrojderna så fick jag någon liten under grav. Hade inga problem med det under förlossningen men efter var det lite jobbigt. Under min förlossning så sprack jag i mellangården och stygnen går där precis intill hemorrojden så i minst ett par månaders tid så sprack jag upp varje gång jag skulle göra nr 2 (önskade varje gång att jag skulle vara lös i magen) så det fick liksom aldrig läka ordentligt. Detta tycker jag gjorde skitont och det var jättejobbigt för det tog en evighet att göra nr 2 (sen när man har en skrikande bebis som väntar på en gör inte saken bättre). Det var enligt mig mycket värre än att föda!

Nu menar jag inte att skrämmas, för det är ju inte säkert att andra får det likadant eller upplever det likadant. Smarta jag tänkte ju aldrig heller på att det finns bedövningssalvor osv...
 
Sv: När bebisen ligger nedåt

I minst ett par månaders tid så sprack jag upp varje gång jag skulle göra nr 2 (önskade varje gång att jag skulle vara lös i magen) så det fick liksom aldrig läka ordentligt. Detta tycker jag gjorde skitont och det var jättejobbigt för det tog en evighet att göra nr 2 (sen när man har en skrikande bebis som väntar på en gör inte saken bättre). Det var enligt mig mycket värre än att föda!

Känner igen det där! Det var fruktansvärt, jag hoppas jag slipper det denna gång!

Dock sprack jag inte utvändigt, men jag antar att något var "trasigt" som gjorde att jag sprack varenda gång, toabesöken var en mardröm! :crazy:
 
Sv: När bebisen ligger nedåt

Är det samma känsla ni hade ?
---
hur många fick problem med hemorojder INNAN förlossningen :o.

Jag får inte direkt tusen-nålar-känslan, snarare ilningar eller domningar. Ibland får jag kramp i ljumskarna. Och ibland känns det som att jag ska kissa på mig.

Jag trodde att hemorojderna alltid kom före förlossningen. Under själva förlossningen kände jag inte av dem. Jag känner förresten sällan av mina. Men det stör mig att de finns där, för de är ju inte snygga direkt...:crazy::p Men de brukar väl bli mindre efter ett tag, eller försvinna helt...
 
Sv: När bebisen ligger nedåt

Jag fick aldrig några "tusen nålar" det är nog väldigt individuellt. Det som var jobbigt när de vänt sig nedåt var att jag kände mig så bredbent. (och så kunde jag inte ställa kaffekoppen på magen längre när magen sjunkit ner)
 
Sv: När bebisen ligger nedåt

Eftersom jag äter dubbel dos av järntabletterna så kan man säga att: min mage heter *betong* :(...Därav aj aj :crazy:

Har införskaffat nån salva på apoteket, får se om det lindrar/hjälper. Får väl käka katrinplommon med.
 
Sv: När bebisen ligger nedåt

Jag får inte direkt tusen-nålar-känslan, snarare ilningar eller domningar. Ibland får jag kramp i ljumskarna. Och ibland känns det som att jag ska kissa på mig.

Låter precis som mig!

Men jag minns att med ettan hade jag "tusen-nålar-känslan", men det kanske är när bebisen fixerat sig, och om jag fattat rätt är det inte säkert att den gör det för omföderskor?
 
Sv: När bebisen ligger nedåt

Ja, presis innan man ska somna ;)...eller när jag suttit en stund och ställer mig upp. Ok, då vet man vad som händer därinne då.
 
Sv: När bebisen ligger nedåt

Jag fick tusen nålar i muffen från dess att Saga vände sig och tills dess att hon kom ut. Hon var fixerad i vecka 38, då avtog det avsevärt men fanns ändå lite stickningar kvar. Oftast i sammband med att hon rörde sig.
 
Sv: När bebisen ligger nedåt

Dricker du kaffe? Kaffe på tom mage på morgonen gör mig lös iallafall...hade därför aldrig hård mage under mina graviditeter. I slutet tålde jag kaffe igen nämligen.
 
Sv: När bebisen ligger nedåt

Eftersom jag äter dubbel dos av järntabletterna så kan man säga att: min mage heter *betong* :(...Därav aj aj :crazy:

Första graviditeten åt jag en Niferex varannan dag. Det var max vad jag klarade. Jag var stenhård i magen.

Nu äter jag en Niferex per dag, och är knappt hård i magen alls. Jag är jätteförvånad, men min bm säger att det är så mycket mer plats i magen nu, eftersom det redan bott en unge där inne och trängts med tarmar och annat, så nu blir tarmarna inte lika störda.

Är det första graviditeten för dig?
 
Sv: När bebisen ligger nedåt

Om du menar mig..så Ja. Kaffe det första på morgonen...MEN det hjälper inget vidare. Förut var det inga problem med kaffe. Fast ska nog köpa katrinplommon. I går smällde jag i mig 1 paket russin..då hände det grejer vill jag lova ;)
 
Sv: När bebisen ligger nedåt

Ja, första barnet. Jag hade så dåligt järnvärde trots 1 Niferex/dag så BM sa jag skulle äta dubbelt. Fast ärligt talat så steg ju inte värdena ändå som dom skulle...men dom gick ju heller inte ned. Nä, jag får ta en katrinplommonvecka och se vart det bär hän :D
 
Sv: När bebisen ligger nedåt

Nu menar jag inte att skrämmas, för det är ju inte säkert att andra får det likadant eller upplever det likadant. Smarta jag tänkte ju aldrig heller på att det finns bedövningssalvor osv...

denna gång tänkte jag som sagt vara lite förberedd innan förlossningen och ta med en bedövningssalva som man kan smeta på ;) efter förlossningen, jag får ganska så stora barn och med ettan sprack jag en del som de fick sy. och det var inte alls kul sen efteråt i ett par veckor när man skulle gå på toa , tänkte inte ens på att det fanns bedövningssalvor.
Köper man dom på apoteket? var hittar man dom där? och vilken är bäst?
Man kanske inte får skriva ut namn på produkter här, men pm:a mig isåfall gärna :-D
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: När bebisen ligger nedåt

En bra bedövningssalva som borde funka är Xylocain. Den används ju till lite av varje, bla: lindra smärta vid t ex insektsbett, sår- och brännskador, såriga bröstvårtor i samband med amning samt inför rengöring av sår, hemorrojder, analsprickor och smärtsamma avföringsträngningar. Min mamma hade den alltid hemma när jag var liten...skitkul att provsmaka...hela tungan domnade ;)
 
Sv: När bebisen ligger nedåt

Och jag vet dessvärre inget märke eftersom jag inte provat någon. Men jag ska nog också förbereda mig inför nästa bebis, när det nu blir...
 

Liknande trådar

  • Låst
Kropp & Själ Tänkte att jag börjar med att dra lite snabb bakgrundsfakta för att göra dagens situation tydligare: Är rent allmänt väldigt smärttålig...
9 10 11
Svar
207
· Visningar
22 482
Senast: LenaH
·
L
Övr. Barn Ja, jag har skaffat ett anonymt nick. Även om jag inte är jättekänd här på Bukefalos är sambons båda systrar och mamma här inne och de...
2
Svar
29
· Visningar
9 739
Senast: mimmipigg
·
Hästhantering Har ni några förslag på hur man på bästa sätt löser denna situation: Jag har en häst, en kallblodstravare född 99, vallack. Han har...
2
Svar
20
· Visningar
4 017
Senast: Heulwen
·
Gravid - 1år Nu har jag äntligen fått ner förlossningen i nån form av text :D Har inte läst igenom utan kladdade bara ner allt, får finjustera sen...
2
Svar
39
· Visningar
4 302

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp