När barnen blir av med grejer i skolan...

Sv: När barnen blir av med grejer i skolan...

Det handlar nog sällan om fattigdom när det stjäls i svenska skolor.
QUOTE]
Precis.
I samband med en reparation hittades massor av jackor, ett 10-tal mobiler, två mp3-spelare och lite annat smått och gott på skoltaket på en högstadieskola.
Det stäls tydligen för spänningens skull, eller för att djävlas med någon helt enkelt.
 
Sv: När barnen blir av med grejer i skolan...

Vi har aldrig blivit av med något i skolan. På ungarnas mobiler har vi graverat in deras namn så ingen vill ju sno dom.
 
Sv: När barnen blir av med grejer i skolan...

Nu har jag också märkt hela innersidan av den nya jackan med svart penna. Den försvunna jackan var också märkt med namn och telefonnummer, det hjälpte inte.

Ni som har barn, skulle inte ni reagera om ert barn kom hem med fel ytterkläder eller skor?
 
Sv: När barnen blir av med grejer i skolan...

givetvis skulle jag reagera på det.
när vi var små hade också våran mamma stenhård koll på sådant, inte för att vi regelbundet, eller alls, stal saker men min mor hade stenkoll på oss och våra saker!
 
Sv: När barnen blir av med grejer i skolan...

När det gäller små barn så tror jag oftast inte att de stjäl saker utan tar fel...De har inte stenkoll på hur kläderna ser ut alla gånger. Men då tycker jag att man som förälder kanske reagerar och tar tillbaka det som har "blivit fel".
 
Sv: När barnen blir av med grejer i skolan...

jag tror nog du har rätt när de gäller de flesta fallen.. själv förstår jag inte alls hur föräldrar kan vara så ouppmärksamma. som tex när jag var i tonåren och "skulle" börja vara vidrig ( du förstår säkert vad jag menar ) men min mamma var så uppmärksam på alla saker jag kom hem med och hade koll på allt och ifrågasatte saker och ting så det var inte ens någon mening med att böra sno grejer som många av mina kompisar gjorde. mamma gjorde klart från början att hon hade koll... några kompisar fick alltid visa upp kvitton på saker de handlat för att deras mamma ville ha koll på att dom inte snodde saker.. dessa tjejer va riktigt skötsamma och det handlade inte om att misstro sina barn utan att sätta tydliga gränser INNAN det spårat ur.
 
Sv: När barnen blir av med grejer i skolan...

När det gäller små barn så tror jag oftast inte att de stjäl saker utan tar fel...De har inte stenkoll på hur kläderna ser ut alla gånger. Men då tycker jag att man som förälder kanske reagerar och tar tillbaka det som har "blivit fel".

Ganska många barn bor hos två föräldrar, så man kan ju tro det är den andra föräldern som skaffat plagget.

Jag som köper mycket begagnat måste skärpa mig för att komma ihåg att sudda fel namn så jag kan förstå även om man inte reagerar på en namnad jacka :o

För att inte tala om alla kompisar som har kvar kläder i hallen :o

Tack för den här tråden förresten! *tar fram största märkpennan*
 
Sv: När barnen blir av med grejer i skolan...

Jag hade blivit så gruvligt in i h****te förbannad! :devil:

Så små barn ska väl inte stjäla? Inga ädre barn heller för den delen.

Att dom inte kan lära sig vad som är "ditt och mitt.......

Tar dom efter för grupptryck eller vart har dom lärt sig det ifrån?
 
Sv: När barnen blir av med grejer i skolan...

Nu har jag också märkt hela innersidan av den nya jackan med svart penna. Den försvunna jackan var också märkt med namn och telefonnummer, det hjälpte inte.

Ni som har barn, skulle inte ni reagera om ert barn kom hem med fel ytterkläder eller skor?

Jag skulle fråga vart dom kom ifrån. Ofta så byter dottern skor eller jacka med en kompis. Men jag frågar alltid och kollar så det byts tillbaka.
 

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
Svar
8
· Visningar
1 269
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
33 509
Senast: Snurrfian
·
Gravid - 1år Jag känner inte att jag tycker om mitt barn längre. Hur överlever man det? Jag älskar honom och skulle offra livet för honom när som om...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
25 058
Senast: Amk
·
Övr. Barn Lite kortfattat : I slutet på 2012 fick jag veta av en lärare på äldsta sonens skola att de skulle göra en orosanmälan till...
Svar
7
· Visningar
2 092
Senast: Meibla
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp