Sv: Mythbusters på Buke
What?! borde inte risken vara betydligt större för ett brott på underkäken MED nosgrimma som minskar käkens naturliga rörelser?
Tyglarna går troligen sönder långt innan din häst gör det..
Fanken, är ju som att säga att min häst som leker med pinnar kommer bryta käken av sig för att han går runt med en stor jädra gren i käften. Naej, det där vägrar jag tro på.
Däremot vet jag hästar som gett sig själva underkäksfrakturer genom att bita tag i boxgaller och fastna.. hon kanske trodde det för att hennes häst fått en käkfraktur och hon upptäckte det efter en olycka - inte innan hon red? o.0
I en annan tråd diskuterades nosgrimma/inte nosgrimma...
Jag rider utan - har alltid gjort, fick då ett upprört svar att jag kunde bryta underkäken av min häst :smirk:
OM hon snubblar till och jag rycker till i tygeln....:smirk:
OM hon skenar, snubblar och trampat på tygeln...:smirk:
Känns som att den risken är ungefär lika stor som att jag skulle bryta nacken av henne..... pga att jag rider med TRÄNS?!
What?! borde inte risken vara betydligt större för ett brott på underkäken MED nosgrimma som minskar käkens naturliga rörelser?
Tyglarna går troligen sönder långt innan din häst gör det..
Fanken, är ju som att säga att min häst som leker med pinnar kommer bryta käken av sig för att han går runt med en stor jädra gren i käften. Naej, det där vägrar jag tro på.
Däremot vet jag hästar som gett sig själva underkäksfrakturer genom att bita tag i boxgaller och fastna.. hon kanske trodde det för att hennes häst fått en käkfraktur och hon upptäckte det efter en olycka - inte innan hon red? o.0