H
Hitech
var hos min medryttarhäst idag precis som vanligt. efter att ha tagit in hennefrån hagen i vindskyddet och efter att bara ha kratsat av hovarna och börjat borsta lite så märkte jag hur varm hon egentligen var. började borsta benen och märkte att det rann droppar där. tänkte inte mer på det utan borstade resten av kroppen. när jag kom tillbaka till benen var de dyblöta. blev misstänksam och luktade på fingrarna efter att ha svept med handen däröver. det luktade salt. blev då förvirrad och undersökte henne. märkte att det rann svett över hela mulen och ansiktet och det rann från ögonen. blev jätterädd och ringde till min mamma och frågade om råd. hon tyckte jag skulle ringa ägarna, men jag fick inte tag i någon av ägarna. så efter att ha ringt min pappa ( och inte fått tag i honom heller ) började jag svampa av henne med kallt vatten på benen och lite i ansiktet och gick lite med henne på gården. när pappa äntligen ringde tillbaka kom han upp till oss och vi gick en liten sväng. hon var mindre svettig därefter. skrev på tavlan till ägarna vad som hade hänt. hoppas de läste det...
vad kunde det vara som fick henne så svettig utan att ha gjort något? gjorde jag rätt? brukar inte stöta på sjukdommar " i praktiken" utan bara i teorin när man läser om det... någon?
vad kunde det vara som fick henne så svettig utan att ha gjort något? gjorde jag rätt? brukar inte stöta på sjukdommar " i praktiken" utan bara i teorin när man läser om det... någon?