bigganl
Trådstartare
Håller på att prova ut en passande sadel till hästen. Idag provade jag en Globus Loke och kände att NU har vi hittat rätt. Den låg stilla, gled inte i sidled som de flesta sadlar gör på henne. (kunde till och med sitta upp från marken) Den var skön att sitta i och låg bra i linje med hennes rygg. När jag sadlade av kände jag att hon hade 2 små svullnader på slutet av manken. Precis på sidorna av ryggraden så att säga. Okej. På med sadeln igen för att se vad som kan ha irriterat och INGENTING finns där. Kanalen är väldigt bred på den sadeln och jag får in en knuten näve där de små bulorna satt. sadeln låg inte ens i närheten. En timme senare kollar jag hästen igen och då är bulorna helt borta. Vad 17 kan det varit???
Provade en annan sadel för ett par veckor sedan och fick precis samma reaktion. Bulor men ingenting som låg emot. Detta förstår jag inte. Någon annan som gör det?
Provade en annan sadel för ett par veckor sedan och fick precis samma reaktion. Bulor men ingenting som låg emot. Detta förstår jag inte. Någon annan som gör det?