Mystiskt halt höger bak?!

Capricorn

Trådstartare
Min häst är lite halt höger bak... Inte varm eller svullen. Tror han kan ha gått omkull i hagen:grin:

Någon som har någon idé vad det kan vara?!
Tips och råd

Sv: Mystiskt halt höger bak?!

Min häst blev akut mystiskt halt strax innan jul, var inte varm, svullen eller öm nånstans.
Vet kom ut när det inte släppt påett par dar och hittade heller inget. Fick metacam o ordinerad vila "mot" misstänk sträckning utav lårets innemuskel.
Nu två-tre veckor senare är hon ren men tar inte i lika med bakbenen som innan. Vet. rekommenderade nu igång skrittning ca 2 veckor o känna efter då o sen sätta igång hästen eller ta in för besiktning igen.

Massera? Men bara om man vet att det inte skdar mer än hjälper. Låta den röra sig så att den inte blir stel är väl det jag kan rekommendera.

Det kan vara precis vad som helst. Min hästs skada började också som pyttelite halt i ena bak, varken varm eller svullen. Diagnosen blev att gaffelbandsfästet var totalpaj plus en liten bit av benet. Åk till klinik om det inte blir bättre inom några dagar. Förhoppningsvis är det inget allvarligt.

Kolla upp direkt. Rätt många tillstånd kan bli värre av att det inte undersöks och rätt behandling sätts in. T ex boxvila för att inte förvärra något.

Liknande trådar

Hästvård Nu behöver jag hjälp! När jag började borsta min häst idag så märkte jag att han är väldigt öm på höger sida nertill vid halsfästet...
Svar
7
· Visningar
588
Senast: Freazer
·
Hästhantering Har min häst i lösdrift med en annan häst. Båda ston. Min är väldigt hög i rang och vill ha sitt space, den andra är väldigt låg i rang...
Svar
14
· Visningar
1 904
Senast: jemeni
·
Hästvård Hej, Har en connemara på 8 år, som nyligen blivit behandlad för både hovledsinflammation båda fram, stel SI-led och en knäinflammation...
Svar
3
· Visningar
525
Senast: animalasia
·
Hästvård Idag var min häst svullen i alla fyra benen, värst bak. Väldigt svullen i skapet, även i baken och lite vid ögonen. Men pigg och glad...
2
Svar
26
· Visningar
2 832

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka