Mystiska sår 2 *bilder*

B

BeastieBabe

(eftersom att ingen kollade på de nya bilderna så lägger jag in uppdateringen i en ny tråd..)

Fler bilder från igår när ponnsan blev bremsad och såren tvättade och undersökta lite närmare..

vänster ben, ser fint ut, bara huden som är av på några ställen..
{e8c8b9f2-9c24-4c46-a07d-85463efc980a}.jpg

Höger ben, såg att pälsen var borta på ett till ställe där också.. men det verkar inte vara någon fara..
{83a5dbbb-c987-4d5b-9fb8-f18195100566}.jpg

Sv: Mystiska sår 2 *bilder*

vad är det för mystiskt???

ser ut som bitmärken.. nån annan pålle i hagen som har lekt?
eller att den har fastnat på väg in/ut nån stans...

min ser typ ut så på bägge höftbenen efter att ha försökt slå världsrekord i att springa ut ur transporten respektive ta en så snäv sväng in i boxen som möjligt... med matte närmast dörren till å med.... *suck*

ja nu är juh detta på insidan av bakbenen, ganska högt upp..

det finns en tråd innan också, därav att tråden heter Mystiska sår 2

vi tror att hon blivit jagad genom en hög med grenar..

Vänta nu... är det inte samma häst/samma skada?
Ruggigt skumt...
Men jag tror på busktrakassering...
Har du buskar som kan vara boven? Har du kollat dom noga? CSI har ju sånt där luminol spray, kolla efter blod... :idea:

För det är väl ingen inne i hagen och skadar hästarna? Usch... Man har hört så konstiga hemskheter...

/cj

jopp, samma häst och skada fast numera rengjorda och undersökta sår.. dom är nästen helt läkta just nu.. de senaste bilderna togs ju i fredags..

jag ska nog ta å ringa stockholms kriminaltekniker och be att få låna lite luminol :p passa på att spraya mulen på shettisvalacken vars tänder kliar :angel:

men vi hittade avsågade trädgrenar som lagt i hagen (när de va goda löv på dom) numera är det bara avskalade kvistar så hon kan ha sprungit rakt igenom där..

Jag tycker det ser ut som sår uppkomna av sparkar från någon häst med skor på.. :idea:

hmm.. funkar för mig.. lunar måste ha legat nere imorse isf..

Stallkatten skrev:
Jag tycker det ser ut som sår uppkomna av sparkar från någon häst med skor på.. :idea:
jo vi funderade på det först.. men det var så skumt att det bara var på insidan av benen :confused:

Hade det inte kommit ett nytt sto i hagen?
Han kanske har varit för närgången så hon sagt ifrån :angel:

Det går troll i mystiska sår...

Gissa... Idag när jag kom till stallet... Titta och (be) undra... Du kommer inte tro dina ÖGON...

both_legs.JPG

Min häst fick påhälsning av grannhästen och tydligen har de lekt. Men jag hittade även en pinne som verkar vara boven... Kan hon ha sprungit och grenen/pinnen fastnat inunder???

Jag är helt förvirrad just nu...

/cj

BeastieBabe skrev:
jo vi funderade på det först.. men det var så skumt att det bara var på insidan av benen :confused:

Min häst har också haft sår där. På henne var det ett resultat av lek/bråk, med andra hästar. Så visst kan de lyckas med det!

Liknande trådar

Hästvård Köpte hästen i slutet av Oktober, då hade hon ganska mycket vinterpäls redan så vet inte hur det var då, men upptäckte efter en period...
Svar
5
· Visningar
991
Senast: Cactus
·
Katthälsa I torsdags var Miss Li hos veterinären för att hon hade ett litet sår, cirka 2-3cm, som behövde tittas till. Veterinären konstaterade...
Svar
2
· Visningar
889
Senast: Bapelsin
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 449
Hästvård Min 12-årige Irish Cob valack fick kolik söndag kväll. Igen. Han fick kolik tre gånger förra hösten (stod uppstallad i Frankrike) -...
Svar
5
· Visningar
2 966
Senast: Egonson_
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCV
  • Hiss och diss del 5
  • Att hata mat

Hund, Katt, Andra Djur