Seabaz
Trådstartare
Det här måste jag bara få reda ut!! Hjälp!
För exakt en vecka sedan var jag och hälsade på min häst som är utlånad på foder.
Jag står och kratsar hovarna och som jag alltid gör så kollar man och känner igenom benen på hästen.
Upptäcker då en knöl, ganska stor, buktar nog ut i alla fall 1,5-2 cm från benet och är 1x2 cm stor om ni förstår hur jag menar?
Placering insida vänster fram precis under knäet!
*tyvärr fotade jag inte*
Riktigt läskig. Klämde på den, hästen reagerade inte alls.
Knölen var hård och kall. Hästen var torr och fin i alla benen för övrigt, inte varm i hovarna eller nån annan stans.
Fodervärden blev fundersam också och sa att "den där hade han inte igår, den måste han ha fått nu".
Jag sadlade på hästen och red en sväng på ridbanan. I skritt, trav och galopp.
Ingen hälta eller nånting. Hästen kändes kanonfräsch!
Klämde lite på knölen efter ritten men samma då, ingen reaktion från hästen eller nåt annat märkvärdigt.
Det mest konstiga är kanske inte knölen utan det att jag nyss fick ett sms från fodervärden där hon skrev att hon bara ville berätta att knölen är borta och "undra vad det var för nåt".
Den fanns helt plötsligt bara där, var där i en vecka och nu är den borta!
Har någon varit med om liknande???
Någon som har någon idé om vad det kan ha varit??
*klia hövve*
För exakt en vecka sedan var jag och hälsade på min häst som är utlånad på foder.
Jag står och kratsar hovarna och som jag alltid gör så kollar man och känner igenom benen på hästen.
Upptäcker då en knöl, ganska stor, buktar nog ut i alla fall 1,5-2 cm från benet och är 1x2 cm stor om ni förstår hur jag menar?
Placering insida vänster fram precis under knäet!
*tyvärr fotade jag inte*
Riktigt läskig. Klämde på den, hästen reagerade inte alls.
Knölen var hård och kall. Hästen var torr och fin i alla benen för övrigt, inte varm i hovarna eller nån annan stans.
Fodervärden blev fundersam också och sa att "den där hade han inte igår, den måste han ha fått nu".
Jag sadlade på hästen och red en sväng på ridbanan. I skritt, trav och galopp.
Ingen hälta eller nånting. Hästen kändes kanonfräsch!
Klämde lite på knölen efter ritten men samma då, ingen reaktion från hästen eller nåt annat märkvärdigt.
Det mest konstiga är kanske inte knölen utan det att jag nyss fick ett sms från fodervärden där hon skrev att hon bara ville berätta att knölen är borta och "undra vad det var för nåt".
Den fanns helt plötsligt bara där, var där i en vecka och nu är den borta!
Har någon varit med om liknande???
Någon som har någon idé om vad det kan ha varit??
*klia hövve*