mysko bett

Salandge

Trådstartare
I senaste travronden (tisdagens) tinns det en bild på ett franskt sto som vinner, kommer inte ihåg vad hästen heter.. Vad har hästen för sorts bett?? Det är en ENORM bettring men sen ser der ut som att det är något mer i munnen också.. Hittar tyvärr ingen bild jag kan visa.

Vad är det för sorts bett och vad är funktionen med de enoma bettringarna? Dom är mycket större än ringarna på ett "galoppbett".

Någon som vet?

Sv: mysko bett

Jag har för mig att den hade pullar-strop(ursäkta stavningen) det är inte gdk här i sverige..

Liknande trådar

Utrustning Jag är vilse i bettdjungeln... Fullblodet går på PeeWee-bett, hon har även haft ett 3 delat fullcheek nångång samt testat 3 delat...
Svar
18
· Visningar
1 238
Senast: tuaphua
·
Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
13 739
Utrustning Jag ska köpa nytt bett till min ponny då det vi har nu är för litet. Han har 11,5 i fasta ringar men vilken storlek blir det då med lösa...
Svar
5
· Visningar
1 300
Senast: Freazer
·
Träning 7 årigt sto, import Tyskland. Vet inte mycket om ridningen där men har gått några små unghäst klasser i dressyr där. Knarrar/biter tag...
2
Svar
26
· Visningar
3 724
Senast: tuaphua
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Evolve