Mynta går till hingsten For Pleasure...

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare clownen
  • Startdatum Startdatum
C

clownen

Såg på tidningen ridsports hemsida att Mynta ska betäckas med For Pleasure ! Så nu får vi väl hålla tummarna att det blir en ny minikändis i hästsverige :)

Vad säger ni ? Hade ni valt For Pleasure till henne ?

Helen

Allt nedan är kopierat från tidningen ridsports hemsida...

Mynta ska betäckas med For Pleasure

Nu har Helena Lundbäck bestämt vilken hingst som ska få betäcka hennes före detta tävlingsstjärna Mynta. Valet föll på For Pleasure.
- Det är en väldigt bra förärvare och en fin hingst, säger Helena Lundbäck på telefon från Belgien.

Mynta befinner sig just nu på Skinnarbo seminstation i Kolmården utanför Norrköping som drivs av Pia Andersson och veterinär Kerstin Darenius. Planen är att Mynta ska betäckas inom tre veckor.
- Det ska vara färsk sperma, tillräckligt mycket och bra kvalité, säger Hasse Lundbäck.
Mynta är inte så ung längre och har dessutom tränats och tävlats hårt vilket kan försvåra vid en betäckning. Men senaste året har hon gått och skrotat hos Hasses gamla hästskötare Pia på västkusten och där ska hon ha haft det bra.
- Under vårkanten har hon hoppat ut och in ur hagen, så hon är pigg och fräsch, säger Hasse Lundbäck.

Sv: Mynta går till hingsten For Pleasure...

Försökte dom inte betäcka Mynta med For Pleasure förra året men att hon aldrig blev dräktig?

Eller är jag ute och cyklar? :confused:

Näe, det hade jag nog inte. :crazy:

Men jag har lite svårt för både honom och FF, trots bevisat förärvning, prestation och kapacitet. Kan inte sätta tummen på vad det beror på... Dagens sämsta förklaring! :D

Ska fundera på vad jag hade valt. Återkommer!

Nej, det var en yngre hingst förra året. Dock möjligt att den var efter FP.

Okej! Tur att nån har koll! :)

**Lina** skrev:
Försökte dom inte betäcka Mynta med For Pleasure förra året men att hon aldrig blev dräktig?

Eller är jag ute och cyklar? :confused:
Nej det var en son till honom som heter For Keeps som man prövade förra året. For Pleasure - Graphit...

Hittade förresten nu förra årets tråd om henes betäckning med honom...

http://www.bukefalos.com/f/showthread.php?t=590449

Helen

Senast ändrad av en moderator:

Cyllene skrev:

Cento?

Hon är ju redan väldigt studsig och snabb av sig men har inte den där största kapaciteten (dock rätt storlek på hjärtat).

Clinton kanske? Lite åt samma håll som Cento men med sina härliga bakben.. mums.

Men hur är Myntas rygg, hon är inte lång där va? I så fall får man tänka om.

Men Cento får nog min röst!

Håller f ö med om känslan för For Feeling. Han känns klumpig och stor, lite gammaldags, om man får uttrycka sig så vagt :crazy:

Tja.. Med tanke på att Mynta hoppar så j*vla mkt på vilja och så lite på teknik så vet jag inte, hon hade 4+5 på hoppning, eller tvärtom..

Men men, vad resultatet blir är mkt intressant ;)

Hade inte Mynta ganska bra hoppoäng på kvaliten? Har läst i någon intervju med uppfödaren att han vart lite irriterad med den myt att Mynta var en "dålig" häst som blev bra med Helena. Hade för mig att hon faktiskt hade gått som kvalitetsvinnare i hoppning... Kan dock ha fel.

For Feeling känns som ett ganska "tryggt" val. Det är en beprövad hingst med i synnerhet god ridbarhet. Hade jag haft råd att använda en sådan dyr hingst hade jag dock hellre använt Quidam de Revel.

Jag tycker att For Pleasure blir bra! Det ar som Fiorano sager, det ar ett tryckt och sakert val.

Men Clinton hade ju varit superfint....eller Sandro Boy. :love:

Dock ar For Pleasure bade stor och duktig, sa jag tror att det kommer att bli bra. Hoppas hon blir draktig nu ocksa.

Jag såg Sandro Boy i KL...mums!!

Sandro Boy hade man ju inte tackat nej till! Vilken hingst, så vacker och duktig! mums! Hade gärna använt honom men det går väl knappt att lösa för pengar...:D

Cyllene skrev:

Men jag har lite svårt för både honom och FF, trots bevisat förärvning, prestation och kapacitet. Kan inte sätta tummen på vad det beror på... Dagens sämsta förklaring! :D

Håller med dig fullkomligt! Jag har också lite svårt för dessa hingstar utan någon förklaring egentligen :o

Min röst faller på Sandro Boy :love:

Fiorano skrev:
For Feeling känns som ett ganska "tryggt" val. Det är en beprövad hingst med i synnerhet god ridbarhet. Hade jag haft råd att använda en sådan dyr hingst hade jag dock hellre använt Quidam de Revel.

Antar att du bara skrivit fel för det är en viss skillnad mellan For Feeling och For Pleasure.....

Fiorano skrev:
Hade inte Mynta ganska bra hoppoäng på kvaliten? Har läst i någon intervju med uppfödaren att han vart lite irriterad med den myt att Mynta var en "dålig" häst som blev bra med Helena. Hade för mig att hon faktiskt hade gått som kvalitetsvinnare i hoppning... Kan dock ha fel.

Mynta själv lyckades ju inte så bra i treårstestet, men mamman verkar ju ha varit en hyfsat kapabel häst (tävlat i dressyr, hoppning och fälttävlan), och myntas syskon har gjort bättre ifrån sig. Så det kan ju ha varit olycksfall i arbetet att det gick dåligt för mynta.

Förresten, Mynta har ju tre helsyskon. Nån som vet hur det har gått för dem?

Har du sett Mynta hoppa?`:crazy:

Mabuse menar nog olycksfall i arbetet på just kvalitén...

Aha, hur då? Att nånting hände på bedömningen? Eller liknande?

Ja, eller att hon var dåligt förberedd av någon anledning, något hände, hon hade en dålig dag - treårstestet är ju bara en dag, och mycket kan ha gått snett just den dagen.

Liknande trådar

C
Avel Enl. Tidningen ridsports hemsida så har Mynta har inte blivit dräktig med For Pleasure så därför så funderar ägarna nu på att köpa en...
2 3
Svar
44
· Visningar
4 446
Senast: Qbaby
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter (Ridsport) Nu har Helena Lundbäck bestämt vilken hingst som ska få betäcka hennes före detta tävlingsstjärna Mynta. Valet föll på For...
Svar
0
· Visningar
718
Senast: Gunnar
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter (Ridsport) I förra veckan skrev vi att stjärnhästen Mynta ska betäckas med For Pleasure, men det finns någon som hunnit längre än så. I...
Svar
0
· Visningar
926
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Födda -21
  • Lymfangit