Myler bett till känslig mun??

JessicaM

Trådstartare
Vad tycker ni om ett Myler bett till en häst med käslig mun?

Vilket myler bett är snällast??

Han har tredelat nu men det är för starkt. Ska prova nova bett också. Fast jag tror personligen att en känslig häst mun vill ha tungfrihet, skulle jag vilja haft om ja va häst iaf :)

Sv: Myler bett till känslig mun??

Myler fungerar bra överhuvudtaget tycker jag:) men det beror ju på hur din häst är känslig av sig :)

Jag har ingen vidare erfarenhet av Myler, men har bara testat deras "tränsbett". Ett bett med tungfrihet kan funka bra om inte hästen är väldigt låg i gommen. Jag skulle prova Novabettet och sen ev ett rakt med tungfrihet om inte Novat funkade.

Jag förutsätter att hästen är kollad i munnen och att ryttaren har en korrekt hand.

Det snällaste bettet jag har använt är ett som har passat just den hästens munanatomi.

Lånar din knapp om det är okej.
Vart kan man få tag i Mylers D-bett i stl 10,5 har letat som en tok.

Ju mer tungfrihet destu starkare blir bettet.... Har du provat bettlöst om din pålle är känslig i munnen?

Jag gissar att din häst kan tycka det är jobbigt med ett så rörligt bett som 3-delat. I alla fall om han är känslig.

Många hästar vill ha lugn i munnen, inget som slamrar runt, de fungerar ofta bra på ett rakt oledat bett.

//Waern

En Billy Allen Trainer kan kopplas som en snaffel el stång, Mylers Trainer gå att fästa bara som stång.

Isabella L hade ett bra förslag, igen bet, prova en hackemore.
Az

Liknande trådar

Utrustning Som rubriken råder så är jag inne på att skaffa antingen ett Nova bett eller ett poponcini bett, Jag är orolig att nova bettet ska gå i...
2
Svar
27
· Visningar
2 624
Senast: villhöver
·
Hästmänniskan Fy vilken jobbig sits jag har satt mig i. För två år sedan köpte jag en unghäst då min andra häst var skadad och det verkade inte som...
Svar
16
· Visningar
2 207
Utrustning Jag är ganska okunnig när det gäller bett och har hållit mig väldigt basic hela tiden. All min erfarenhet är ju från ridskolebetsling...
2
Svar
21
· Visningar
1 184
Senast: Linda_A
·
R
Kropp & Själ Först så vill jag på peka att dethär är känsliga ämnen så ni kan ju tänka på det både om ni ska läsa det och hur ni svarar ifall ni vill...
2
Svar
32
· Visningar
2 720
Senast: Amha
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar