Lillsillen
Trådstartare
Nu måste jag bara fråga om någon har sett om myggorna kommit till Uppland redan??
Har ju Lilleman under rehabilitering för tromboflebit.
Sedan jul har han haft en rätt kraftig svullnad på halsen pga inflammerad fettvävnad vilken jag haft under uppsikt hela tiden.
I morse var han helt knottrig just på den svullnaden, och det såg verkligen ut som stora myggbett ungefär
Han är ju rakad där och jag vet att insekterna dyker upp så fort det varit soligt några dagar så här på vårkanten, men jag har själv inte sett några. Och på den rakade ytan har de ju fritt fram att suga i sig...
Har inte gått igenom hela hästen, men såg/kände bara dessa bulor just där han är rakad...
KAN det vara myggbett?? Redan??
Eller har han fått någon allergisk reaktion emot nåt han pillat i sig kanske?
Eller är det något med fettvävnadens inflammation??
Man blir ju nojjig för mindre
Blir galen på allt skit som blir hela tiden!!!
Har ju Lilleman under rehabilitering för tromboflebit.
Sedan jul har han haft en rätt kraftig svullnad på halsen pga inflammerad fettvävnad vilken jag haft under uppsikt hela tiden.
I morse var han helt knottrig just på den svullnaden, och det såg verkligen ut som stora myggbett ungefär
Han är ju rakad där och jag vet att insekterna dyker upp så fort det varit soligt några dagar så här på vårkanten, men jag har själv inte sett några. Och på den rakade ytan har de ju fritt fram att suga i sig...
Har inte gått igenom hela hästen, men såg/kände bara dessa bulor just där han är rakad...
KAN det vara myggbett?? Redan??
Eller har han fått någon allergisk reaktion emot nåt han pillat i sig kanske?
Eller är det något med fettvävnadens inflammation??
Man blir ju nojjig för mindre
Blir galen på allt skit som blir hela tiden!!!