Myggmedel med utgått datum

H

Havregryn

Vad är det som händer med ett myggmedel i en oöppnad flaska om medlett gått ut? Farligt för hästen på något sätt?

Sv: Myggmedel med utgått datum

jag har ingen aning.. men det behöver du inte bekymra dig för till sommaren.. jag har så de räcker till båda hästarna!! ;)

och jag tror inte den har gått ut.. :)

Hade det varit min häst så hade jag inte använt det just för att man inte vet...ett myggmedel är ju inte svindyrt och då skulle jag hellre köpt ett nytt.
Man vet ju inte om några ämnen har skärt sig eller dyl, eller om det har framkommit något som kan vara farligt.
I o för sig brukar det inte vara någon fara med utgångsdatum då det oftast bara brukar vara rekomendationer men när det gäller olika medel och sånt som dessutom ska användas på hästar så skulle jag inte riskera något...tänk om hästen skulle bli allergisk, få utslag eller dyl.

Om du ändå vill använda det, så hör av dig till tillverkaren..de vet troligen.

Hhaha, jag vet inte. Men jag har problemet att jag inte vet vad jag ska ha för myggmedel :crazy: .. kan inte nån hjälpa mig???:angel:

oj vilken gammal tråd du puttat upp..

Liknande trådar

Hästvård Funderar med detta kring svartsjuka om hästar kan känna sådant och i så fall hur. Anledningen att jag frågar är att min häst blivit som...
2
Svar
24
· Visningar
1 250
Senast: skiesabove
·
Hästvård Är det någon annan som varit med om att hästen har tappat pälsen fläckvis eller som prickar över kroppen? Tänk ”trivselprickar” fast...
Svar
5
· Visningar
597
Senast: Bamburine
·
Hästvård Jo jag lånade i våras ut min 9-åriga shetlandsponnyn till en fodervärd och har hitintills verkar gått jätte bra😊 Får regelbundna...
2
Svar
23
· Visningar
2 399
Senast: Stergo
·
Hästvård Jag har en häst med fyra vita strumpor och rosa hud därunder. Har under de senaste åren drabbats av olika grad av mugg/rasp under senare...
Svar
8
· Visningar
961
Senast: Fiorano
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka