Myggjävlar!

Mia_R

Trådstartare
Jag har nog aldrig varit med om att det är så förbannat mkt mygg i området som nu. Pållan är knottrig över hela kroppen och kommer för att få hjälp så fort hon får syn på mig, men vad kan jag smörja henne med för att hjälpa henne? Jag har testat med switch som jag har hemma, men det gav ingen effekt alls. :(

Några tips på vad som fungerar? :idea:

Sv: Myggjävlar!

Jag har gärna täcke på eller sprutar med den svarta flaskan som innehåller samma som switch- det biter:grin:

Vi har oxå extremt mkt mygg nu. har aldrig varit med om ngt liknande:mad:

Jag tycker ekholms deo funkar bra. Har hon väldiga besvär så kan du kanske testa att slänga på henne ett insekts-täcke
Man kan ju hoppas att dom satans flygfäna försvinner snart...

Nyfiken! Vilken svarta flaska? Har en med sommareksem,så jag testar gärna sånt folk säger är bra! Ekholms funkar som sagt,men det finns säkert sånt som funkar bättre!? För jag antar att den även funkar på knott!?
Mvh

Undrar också vad det är för svart flaska?
Det small till här också, har aldrig varit med om nåt liknande:crazy:
Kan inte ha insektstäcke heller då mitt sto har föl vid sidan. Och han är också en hel del myggbiten, så mirakelmedel mottages tacksamt för att lindra för stackars hästarna:bow:

Säger det samma! Har aldrig varit med om så mycket mygg! Hästen blir helt galen av dem och jag med :eek:

Förut har jag alltid tyckt att mygg har varit de enda som har försvunnit med insektsmedel, men dessa biter ingenting på riktigt tycker jag, så jag vill oxå gärna ha tips.

Den där större flaskan. Vet inte vad den heter:o den står parkerad vid hagen:D Funkar riktigt bra- länge.
Sätter på hästsalva på skap, juver, navel, plus virvlar under magen.
Man behöver ju inte sätta på tuttarna om den har en bebis:angel:

Sprejar även hela huvudet- aktar givetvis ögonen:cool:

Har inget täcke att slänga på, annat stalltäcken, fleece och vintertäcken + regntäcke. Känns som det inte är några alternativ i värmen. :crazy:

Produknamn och inköpsställen? :idea: Jag åker till Dk på söndag kväll med jobbet, 1.5v vecka, och vill hinna få det här fixat innan dess, tror att både min sambo och pållan tycker det vore skönt. :bow:

Den finns både på G.gården o H...s
Engelsk text

Tror förresten att de flesta medel hjälper mot mygg.
Det är bara broms som inte skyr ngt.

Senast ändrad:

hm kan det vara absorbine ?? jag har iaf en stor svart sprayflaska som heter så. finns som sagt på g-gården och h-ks.... :)

Ok, ska försöka komma ihåg att svänga förbi Hööks på hemväg. Switch hjälper inte ett dugg mot mygg, måste vara ena hungriga odjur som inte blir avskräckta av att maten smakar lite illa. :p

Hos oss är det mygg invasion just nu, fy vad mygg, härom dagen var vårt fullblod alldeles knottrig på ganacherna och halsen av myggbett(har täcke på resten). Sprayar nu Ultra Shield extra på huvud o hals så nu är han inte så knottrig men i går när dottern var ute och red så verkade han så loj lite bättre på väg hem från skritt turen, han står också och halvsover när man tar in och pysslar med honom så nu måste vi börjar vi ta in honom på nätterna, dom andra 2 som har sina hästar i samma stall vill inte ha sina inne på nätterna och vår vill ju helst inte stå inne ensam men nu funkar det inte längre utan han måste in så han får vila, han vandrar bara när det är så mycket otyg i luften är nog därför han är så loj o verkar trött, han kommer väl pipa i början men hoppas han lugnar ner sig.

Bästa botmedlet mot mygg o knott är att stalla in dom tidig kväll o ut vid 7,30 ungefär. Skulle aldrig ha mina hästar ute på natten om dom blev uppätna av knott. Detta är djurplågeri enligt min mening. När jag ser att hästarna drar uppåt stallet på kvällen får dom helt enkelt gå in. Jag har flugtäcke för bägge dörrarna, så att det är helt myggfritt i stallet = Inga uppätna hästar!

här är det nästan lika mkt under hela dagen- om det inte är som idag- sol o blåst:banana:

Den där större flaskan. Vet inte vad den heter:o den står parkerad vid hagen:D Funkar riktigt bra- länge.
Sätter på hästsalva på skap, juver, navel, plus virvlar under magen.
Man behöver ju inte sätta på tuttarna om den har en bebis:angel:

Sprejar även hela huvudet- aktar givetvis ögonen:cool:

Nä, tuttarna lämnar vi, annars blir nog inte grabben glad:D

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Jag har sedan 2 år tillbaka min första hund. Hon är det finaste jag har, och att se henne lycklig är det bästa jag vet. Jag gör...
Svar
19
· Visningar
2 367
Senast: Hellhound
·
Övr. Hund Jag har sälj annons ute på min hund sedan den 17 januari. Jag har fått tre svar. En som bor i samma stad som jag och som kör lastbil...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
6 491
Senast: ako
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 811
Senast: Anonymisten
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag vill bara gnälla av mig, så jag gör det här. Jag hatar att jobba, det har jag alltid gjort sedan jag började sommarjobba. Jag har...
2
Svar
21
· Visningar
3 559
Senast: Exile
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka