Mygginvation

vippan

Trådstartare
Stackars hästarna! Det är så himla mycket mygg på kvällarna och de blir så bitna. Skulle vilja ha tag på ett riktigt bra myggmedel, om det finns något sådant? Tips? ;)

Jag ger färsk vitlök och vitlökspulver året runt, använder som flug-, knott- och myggmedel RB86. Fungerar bra, använder också Nylanders hästkräm och Skillingarydsalva.
Min häst är faktiskt inte så hårt ansatt av de små krypen... :)

Mvh Huntress

Nylanders hästkräm har jag inte provat så det måste jag göra. RB86 fungerar "sådär". Gav färsk vitlök förut men inte nu när det är betesgång eftersom de inte får något annat foder men vitlöken är ju bra mot fästingar också som det finns gått om. ;)

Liknande trådar

Hästvård Jag har aldrig riktigt trott på olika tillskott för en bättre prestation, utan har mer varit en sådan som förespråkat ett bra grovfoder...
Svar
8
· Visningar
483
Senast: Sirap
·
Hästvård Min ena häst har fått en sårskada och fått Metacam utskrivet av veterinär. Hon har gått på det någon gång tidigare, och det är alltid...
2
Svar
21
· Visningar
2 581
Hästvård Hej! Mitt vuxna islandshäst sto på 12 år har för några månader sedan påvisat ”svaga” bakknän och ”problem” med patellan. Vi har...
Svar
9
· Visningar
719
Senast: tara
·
Hästvård Min häst är så jäkla skavsårsbenägen och i synnerhet nu pälsbytartider. Lånade ut honom för någon dag sen och han kom då tillbaka med...
Svar
17
· Visningar
1 346

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka