Alexandra_W
Trådstartare
Lillknatten har rejält med gaser, i klartext så fiser/pruttar han mycket och ljudligt. Dock är avföringen ua, han har inte haft minsta synbara/märkbara magproblem eller liknande (inga kolikkänningar, inget 'bajsvatten', ingen lös träck etc etc). Däremot är han i mitt tycke bukig, men att det skulle vara av gaser utan minsta andra symptom än det + fisig känns inte såå troligt? Å andra sidan finns det ingen eg anledning till bukigheten övht förutom åldern möjligen, det är en åring. Samtidigt bör/ska/brukar de ju inte per definition vara bukiga, även om alla inte är stöpta i samma form.
Han gör det tillsynes helt oberoende av kosten. Dvs han gjorde det när han fick på gräs och gör det när han inte går på gräs, det har inte blivit sämre nu när hösten kom och han petar i sig löv och grejer.
Han är generellt en frisk och glad liten skit, men som sagt det är massvis med gaser och jag är lite fundersam/nyfiken på varför och vad man skulle kunna göra åt det? Jäst/magtarmbalans/etc hjälper inte, och han får rejält med TS.
Han gör det tillsynes helt oberoende av kosten. Dvs han gjorde det när han fick på gräs och gör det när han inte går på gräs, det har inte blivit sämre nu när hösten kom och han petar i sig löv och grejer.
Han är generellt en frisk och glad liten skit, men som sagt det är massvis med gaser och jag är lite fundersam/nyfiken på varför och vad man skulle kunna göra åt det? Jäst/magtarmbalans/etc hjälper inte, och han får rejält med TS.